Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje (CROSBI ID 147200)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Matijević, Milan Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje // Andragoške studije, 7 (2007), 2; 168-177

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje

Sežetak - U zadnjih petnaest godina medijsko okruženje u kojem žive djeca i odrasli bitno se promijenilo. Mogućnost slanja informacija i poticaja na učenje višestruko su se povećale. Obrazovna sredina u kući ili stanu je značajno obogaćena: kabelska i satelitska televizija, Internet, PC, mobilni telefoni, kućno kino itd. Može se govoriti o mogućnosti utemeljenja alternativne (multimedijske) škole u svakoj kući. Također možemo govoriti i o tome koliko su ljudi svjesni edukativnih mogućnosti medija koji ih okružuju. Zadaća obveznog školovanja proširuje se jednim novim važnim ciljem: osposobljavati za cjeloživotno učenje uz pomoć novih medija. Ostvaruju li škole taj obrazovni cilj? Osposobljavanje za samoobrazovanje uz pomoć novih medija trebalo bi obuhvaćati sljedeće aktivnosti: učenje traženja informacija, učenje selekcije informacija, učenje primjene informacija, metoda i teorija u novim situacijama. Tu bi trebalo učiti i uspoređivanje i razlikovanje ideja, donošenje odluka na temelju poznatih informacija i obrazloženih argumenata te učenje kritičkog i samostalnog mišljenja. Poželjan didaktički okvir (paradigma) za takvo učenje predstavlja tzv. situacijsko učenje. To znači da se učenje ne odvija izolirano u apstraktnom obliku, već uz uvažaavanje socijalnog i fizičkog konteksta, odnosno socijalne i fizičke situacije (virtualno okruženje i virtualna komunikacija). Tu je još važno spomenuti socio-konstruktivistički didaktičku paradigmu koja promatra učenje kao aktivan i kreativan odnos individue prema znanju i obrazovnom okruženju.

multimedijsko okruženje; cjeloživotno obrazovanje; situacijsko učenje

nije evidentirano

engleski

New Multimedia Environment and Lifelong Education

nije evidentirano

multimedia environment; lifelong education; situational learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2007.

168-177

objavljeno

0354-5415

2466-4537

Povezanost rada

Pedagogija