Trgovina i stvaranje vrijednosti (CROSBI ID 147212)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Trgovina i stvaranje vrijednosti
U radu se polazi od definicija lanca stvaranja vrijednosti i vrijednosnoga lanca, a potom se analizira važnost trgovine u nacionalnom gospodarstvu temeljem njezina udjela u stvaranju vrijednosti. Nakon toga, ističe se drugi analitički okvir: lanac stvaranja vrijednosti u kojem trgovina ima bitnu ulogu. Kao primjer lanca stvaranja vrijednosti daje se njegova struktura u prehrambenom sektoru i ističe važnost tržišnih oblika. Nadalje, navode se suvremeni oblici suradnje u lancu stvaranja vrijednosti (upravljanje opskrbnim lancem – SCM, uspješna reakcija na potrebe kupaca – ECR i druge). Vezano uz to, ukazuje se na ulogu trgovine na veliko i na ulogu trgovine na malo u razvijanju lanaca vrijednosti prehrambenih proizvoda s obzirom na tržišnu snagu pojedinih gospodarskih subjekata i njihovih udruženja (stupanj koncentracije) i s obzirom na razinu razvijenosti, te se ističe nedostatak takvih analiza u nacionalnom gospodarstvu. Stupanj koncentracije ocjenjuje se s obzirom na udjele najvećih gospodarskih subjekata u ostvarenom prometu, odnosno ukupnom prihodu.
lanac stvaranja vrijednosti; trgovina na veliko; trgovina na malo; prehrambeni proizvodi; Republika Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Distributive trade and generating of Value
nije evidentirano
Value chain; wholesale trade; retail trade; food products; Republic of Croatia
nije evidentirano