Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Trgovina i stvaranje vrijednosti (CROSBI ID 147212)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Segetlija, Zdenko Trgovina i stvaranje vrijednosti // Suvremena trgovina (Zagreb), 33 (2008), 6; 25-33

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko

hrvatski

Trgovina i stvaranje vrijednosti

U radu se polazi od definicija lanca stvaranja vrijednosti i vrijednosnoga lanca, a potom se analizira važnost trgovine u nacionalnom gospodarstvu temeljem njezina udjela u stvaranju vrijednosti. Nakon toga, ističe se drugi analitički okvir: lanac stvaranja vrijednosti u kojem trgovina ima bitnu ulogu. Kao primjer lanca stvaranja vrijednosti daje se njegova struktura u prehrambenom sektoru i ističe važnost tržišnih oblika. Nadalje, navode se suvremeni oblici suradnje u lancu stvaranja vrijednosti (upravljanje opskrbnim lancem – SCM, uspješna reakcija na potrebe kupaca – ECR i druge). Vezano uz to, ukazuje se na ulogu trgovine na veliko i na ulogu trgovine na malo u razvijanju lanaca vrijednosti prehrambenih proizvoda s obzirom na tržišnu snagu pojedinih gospodarskih subjekata i njihovih udruženja (stupanj koncentracije) i s obzirom na razinu razvijenosti, te se ističe nedostatak takvih analiza u nacionalnom gospodarstvu. Stupanj koncentracije ocjenjuje se s obzirom na udjele najvećih gospodarskih subjekata u ostvarenom prometu, odnosno ukupnom prihodu.

lanac stvaranja vrijednosti; trgovina na veliko; trgovina na malo; prehrambeni proizvodi; Republika Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Distributive trade and generating of Value

nije evidentirano

Value chain; wholesale trade; retail trade; food products; Republic of Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33 (6)

2008.

25-33

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Ekonomija