Razina komunikacijske kompetencije učenika engleskoga i njemačkoga jezika u pisanju i govorenju (CROSBI ID 147221)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bagarić, Vesna
hrvatski
Razina komunikacijske kompetencije učenika engleskoga i njemačkoga jezika u pisanju i govorenju
Novija istraživanja komunikacijske kompetencije učenika stranoga jezika upozorila su kako učenici različitih stranih jezika ne postižu istu razinu komunikacijske kompetencije u pojedinim jezicima nakon istog broja godina učenja tih jezika. Glavna svrha istraživanja prikazanog u ovom radu jest usporedba razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika engleskog i njemačkog jezika u pisanju i govorenju. Na A2 razini nisu utvrđene značajne razlike između te dvije skupine učenika (4-5 godina učenja, osnovna škola) u razini njihove opće komunikacijske kompetencije u tim jezicima u pisanju i govorenju. Na toj razini gotovo da se nisu ispoljile značajne razlike niti u razini ovladanosti pojedinim komponentama komunikacijske kompetencije. Međutim, na B1 razini učenici engleskoga i njemačkog kao stranih jezika (8-9 godina učenja jezika, srednja škola) ne postižu niti istu razinu ovladanosti općom komunikacijskom kompetencijom u pisanju i govorenju niti istu razinu ovladanosti većinom komponenata komunikacijske kompetencije. U diskusiji se razmatraju razlozi koji su mogli dovesti do tih nalaza kao i njihova relevantnost za učenje i poučavanje engleskoga i njemačkoga jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu.
komunikacijska kompetencija; komponente komunikacijske kompetencije; strani jezik; učenici engleskog jezika; učenici njemačkog jezika; osnovna škola; srednja škola
nije evidentirano
engleski
English and German Learners' Level of Communicative Competence in Writing and Speaking
nije evidentirano
communicative competence; components of communicative competence; foreign language; learners of English; learners of German; primary school; secondary school
nije evidentirano