Strategije učenja vokabulara povezane s materinskim jezikom i razina jezičnoga znanja stranoga jezika (CROSBI ID 147224)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić, Vesna
hrvatski
Strategije učenja vokabulara povezane s materinskim jezikom i razina jezičnoga znanja stranoga jezika
Strategije učenja stranoga jezika jedan su od ključnih pojmova u kognitivnome pristupu učenju i važno područje glotodidaktičkih istraživanja. Kao posebno zanimljiva obilježja strategija učenja ističu se raznolikost njihove uporabe kao posljedica utjecaja niza čimbenika (npr. spol učenika, odabir zanimanja, društveni kontekst) te njihova promjenjivost kao posljedica poučavanja strategija, kognitivnoga sazrijevanja i razvitka jezične kompetencije. U tom se kontekstu često uspjeh u učenju stranoga jezika povezuje s učinkovitim odabirom i uporabom strategija učenja. Uspješan učenik je onaj koji se koristi raznovrsnim, složenim i naprednim strategijama učenja primjerenima jezičnome zadatku, vlastitoj razini jezične kompetencije i stupnju kognitivnoga razvitka. U ovome se radu istražuje odnos između raspona jezičnoga znanja i učestalosti uporabe strategija učenja vokabulara u čijoj osnovi leži povezanost s materinskim jezikom. Navedene strategije promatraju se i s obzirom na dva strana jezika: engleski i njemački.
strategije učenja vokabulara; materinski jezik; engleski kao strani jezik; njemački kao strani jezik; statistička analiza
nije evidentirano
engleski
First-language based vocabulary learning strategies and level of foreign language knowledge
nije evidentirano
vocabulary learning strategies; mother tongue; English as a foreign language; German as a foreign language; statistical analysis
nije evidentirano