Primjena metoda operacijskih istraživanja u tehnološkoj pripremi proizvodnje (CROSBI ID 352049)

Štajdohar, Marko Primjena metoda operacijskih istraživanja u tehnološkoj pripremi proizvodnje / Šimunović, Katica (mentor); Slavonski Brod, . 2008

Štajdohar, Marko

Šimunović, Katica

Primjena metoda operacijskih istraživanja u tehnološkoj pripremi proizvodnje

U diplomskom radu primijenjene su metode operacijskih istraživanja u tehnološkoj pripremi proizvodnje. Teorijski su obrađene tehnološka priprema proizvodnje, te metode modeliranja i optimiranja. Kod metoda modeliranja i optimiranja opisane su analitičke metode, numeričke metode, statističke metode, te metode operacijskih istraživanja s naglaskom na linearno programiranje i upravljanje zalihama. Za zadani radni predmet odabran je polazni materijal, te je projektiran tehnološki postupak, iz kojeg su izračunata tehnološka vremena potrebna za određivanje optimalne veličine serije klasičnim matematičkim modelom upravljanja zalihama. Za određeni tehnološki zahvat optimirani su režimi obrade u cilju smanjenja tehnološkog vremena, metodom linearnog programiranja. Problem je definiran i analiziran, te je na osnovi analize postavljen linearni matematički model, koji je riješen grafički i primjenom računala. Uz pomoć dobivenih rezultata određeni su optimalni režimi obrade i prema njima je izračunato tehnološko vrijeme koje je manje od početnog. Dokazano je da su primjenom metoda optimiranja, moguće uštede, smanjenjem troškova zaliha i smanjenjem komadnog vremena.

metode operacijskih istraživanja; tehnološka priprema proizvodnje

Application of operational research methods in process planning

operational research methods; process planning