Serija: Pjevana baština, Glagoljaško pučko crkveno pjevanje u Šibenskoj biskupiji, 3
Raspon stranica:: 70-110
Ukupni broj stranica u knjizi:: 118
ISBN: 978-953-7528-02-7
Ključne riječi: Hrvatska pučka crkvena glazba, tradicijska vokalna glazba, glazbovanje Dalmatinskog zaleđa
( Croatian traditional church music, traditional vocal music, music – making of Dalmatian Hinterland )
Multimedijalni projekt koji uz nosač zvuka (CD) i slike (DVD) donosi tekstove o župi Stankovci, posebice o tradiciji crkvenog pučkog pjevanja. Današnji repertoar crkvenog tradicijskog pjevanja u Stankovcima (stalni i promjenjivi dijelovi mise, poslanice, pištule, zazivi, molitve, liturgijske i paraliturgijske pjesme) ukazuje na originalnost glazbenog stila stankovačkog pivanja (mise), pjevanja"po stankovačku". U ovako dinamičnom procesu javljale su se i varijante napjeva, veće ili manje, uzajamno prilagođavanje glazbenih elemenata postojećih domaćih napjeva i novih, unesenih glazbenih elemenata, ponekad i glazbenih cjelina – melodija. Stil svjetovnog tradicijskog pjevanja koji prevladava ovim prostorima arhaično je tercno dvoglasje malog opsega kojeg su u prošlosti karakterizirali unisoni završeci. Današnji je pak oblik crkvenog pučkog pjevanja na ovim prostorima, poput svjetovnog pučkog pjevanja, modificiran pod utjecajem najdominantnijeg tradicijskog stila pa su stoga današnjem pjevanju tipični završeci čvrsti kvintni kadencirajući završeci. Ovo pjevanje poznato je pod nazivom pivanje na (pod) bas. Stil kvintnih završetaka (pjevanje na bas) spada u novije slojeve vokalne tradicije a tipičan je za čitavo područje šibensko-zadarskog zaleđa, za područje Ravnih Kotara.
Projekt / tema: 189-1890668-3141, 189-1890666-0664
Kategorija: Stručni
Etnologija i antropologija
CD/DVD medij: da
Upisao u CROSBI: jcaleta@ief.hr (jcaleta@ief.hr), 2. Vel. 2009. u 15:13 sati
Napomene:
Knjiga je dio multimedijalnog kompleta koja sadrži jos 1 CD-a (25 crkvenih napjeva iz župe Stankovci) i 1 DVD (sv. Misa i dokumentarni film o Stankovcima). Knjiga je napisana dvojezično: hrvatski i engleski. Uredništvo serije: Dragan Nimac, Joško Ćaleta, Jakša Primorac, Šimun Radnić. Fotografije Šime Strikoman. Projekt ostvaren u suradnji sa HRT-om.