( Traditional music and dance of Miljevci plateau )
Izvornik: Zbornik skupa Miljevci u prošlosti, s pogledom na budućnost
Vrsta: znanstveni
Godina: 2008
Ključne riječi: etnomuzikologija; glazbovanje dalmatinskog zaleđa; organizirana folklorna aktivnost
( ethnomusicology; music – making of Dalmatian Hinterland; organized folklore activities )
Prilog nastoji prikazati tradicijsku glazbu (vokalne i instrumentalne stilove) i ples koju današnji stanovnici Miljevačkog platoa smatraju svojom. U današnje vrijeme kada je u tradicijskoj glazbeno-plesnoj praksi napuštanje tradicijskih simbola najčešće permanentno, organizirana folklorna aktivnost u Miljevcima iskazuje zavidnu jačinu pripadnosti određenim identitetima - arhaičkim stilovima i žanrovima pjevanja, svirke i plesa. Prilog o tradicijskoj glazbi i plesu miljevačkog platoa ukazuje na fenomen organiziranog folklornog djelovanja kao jedini mogući način za održavanje, ponovno oživljavanje i produžavanje života tradicijske glazbe i plesa. Svjesni smo činjenice da u današnjem društvu i načinu življenja tradicijski identitet nije i ne može biti jedini identitet jer je tradicijski život u kojem se davna glazbena praksa odvijala potpuno odsutan. Zahvaljujući organiziranoj folklornoj djelatnosti, u Miljevcima započetoj 2004. godine, u mogućnosti smo predstaviti glazbeno-plesnu tradiciju rekonstruiranu na osnovu kolektivne memorije lokalne zajednice, njenih nadarenih pojedinaca kojima glazba i ples predstavljaju nešto više od nekadašnje svakodnevne zabave. Suradnja s članovima folklorne skupine rezultirala je informacijama o glazbenom životu u prošlom vremenu koji nije zaboravljen nego potisnut ; stanovnici ovih područja djelomično ga doživljavaju kao svoj glazbeni (plesni) identitet.
Projekt / tema: 189-1890666-0664
Etnologija i antropologija
Upisao u CROSBI: jcaleta@ief.hr (jcaleta@ief.hr), 2. Vel. 2009. u 16:23 sati