Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Hitrec, Tomislav ; Hendija, Zvjezdana Politika, organizacija i pravo u turizmu / Čorak, Sanda (ur.). Zagreb: Zagrebačka škola za menadžment, 2008. 192..

Hitrec, Tomislav ; Hendija, Zvjezdana

Čorak, Sanda

Politika, organizacija i pravo u turizmu

Knjiga POLITIKA, ORGANIZACIJA I PRAVO U TURIZMU u prvom je redu namijenjena studentima Zagrebačke škole za menadžment – Studij turizma kao osnovni udžbenik za nastavni predmet što ga slušaju na studiju turizma. Sukladno planu i programu te materije, ona je podijeljena u tri zaokružene veće cjeline koja se izlaže pregledno i logičkim slijedom obuhvaćajući unutar pojedinih dijelova niz poglavlja i podpoglavlja. Knjiga sadrži dvadeset i jedno poglavlje. Riječ je ponajprije o prezentaciji POLITIKE TURIZMA: njezinom definiranju, subjektima, ciljevima i sredstvima kao i etapama. Promatra se dakle, složeni sustav te politike u emitivnim i receptivnim zemljama s posebnim osvrtom na državni intervencionizam u turizmu te odnos države prema turizmu uopće. Najvećoj današnjoj međunarodnoj integraciji – Europskoj uniji posvećeno je zasebno poglavlje, o turističkoj politici Unije kao bitnom elementu njezinog jedinstva i zajedništva. Slijedi kraći prikaz turističke politike na prostoru današnje Republike Hrvatske (tj. do 1991. godine), dok se opširnije govori o najnovijem razdoblju poslije demokratskih promjena s naznakama niza poticajnih mjera za razvoj turizma koje su pridonijele njegovom oporavku nakon ratnih razaranja i poratnog zastoja. Sljedeće poglavlje upoznaje čitatelje s nekim aspektima političke i etičke dimenzije turizma kao globalnog fenomena današnjice. Drugi dio knjige obuhvaća sustavni prikaz problematike makro ORGANIZACIJE TURIZMA počevši od upoznavanja osnovnih pojmova povijesnog i modernog ustroja turizma u svijetu i kod nas. Pritom je usvojena uobičajena podjela tog ustroja na pet razina: državnu, društvenu, gospodarsku, stručnu (profesionalnu) te međunarodnu. Korištenjem tog kriterija raščlanjeni su organizacijski aspekti turizma u važnijim europskim zemljama, uz navođenje brojnih primjera. Isto je učinjeno i za Hrvatsku i to do i nakon stjecanja neovisnosti. Pritom se iznose brojne pojedinosti koje opravdavaju tvrdnju da je organizacija neodvojiva od politike odnosno da su one uzajamno višestruko povezane i uvjetovane. Opširno je zatim izložena aktualna organizacija turizma u zemlji na sve četiri razine. Posljednje poglavlje drugog dijela knjige usredotočeno je na međunarodne organizacije u turizmu koje su primjereno sistematizirane i kratko opisane. To je prvi puta da se ta materija sustavno izlaže na jednom mjestu u dostupnoj stručnoj i znanstvenoj literaturi. Napokon, treći dio knjige predstavlja pregled osnovnih odrednica PRAVA U TURIZMU, prije svega aktualnog zakonodavstva u turizmu i ugostiteljstvu Republike Hrvatske. Prije toga u nekoliko pristupnih teorijskih poglavlja naznačene su, primjerice, osnove države i prava, specifičnosti Prava u turizmu, njegovi izvori, poslovni subjekti u pravnom prometu itd. Zasebna poglavlja su posvećena pravnim aspektima pružanja usluga u turizmu i ugostiteljstvu, uz upoznavanje s važećim normama u oba zakona koji reguliraju tu materiju zajedno s odgovarajućim provedbenim propisima. Pružene su i temeljne spoznaje o onim dijelovima obveznog (ugovornog) prava koji se odnose na turizam i ugostiteljstvo. Osim toga, taj dio knjige sadrži razmatranja o inspekcijskom nadzoru, pravu turističkih zajednica, boravišnoj pristojbi, te ostalim propisima povezanim s turizmom. U posljednjem odsječku ukratko je upozoreno na važnost međunarodne regulative u turizmu. U tekst su uklopljeni brojni grafički prilozi: fotografije, sheme, tablice i sl. koji ilustriraju temeljnu građu. Dodatnoj informaciji služe i bilješke uključene u tekst koje su otisnute sitnijim slovima. Uz svako poglavlje autori su pripremili nekoliko pitanja za provjeru znanja i ponavljanje. Knjiga pored predgovora autora, te opisanih poglavlja, na kraju sadrži i vrlo iscrpan bibliografski popis korištenih domaćih i inozemnih izvora te važnijih pravnih propisa u turizmu.

turizam; pravo u turizmu; politika; organizacija; Hrvatska

Policy, organization and law in tourism

tourism; tourism law; policy; organization; Croatia