Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Struktura inozemnih gostiju u Hrvatskoj 2007. godine i usporedba s 1987. godinom (CROSBI ID 147328)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Hendija, Zvjezdana Struktura inozemnih gostiju u Hrvatskoj 2007. godine i usporedba s 1987. godinom // Turizam, 56 (2008), 2; 232-233

Podaci o odgovornosti

Hendija, Zvjezdana

hrvatski

Struktura inozemnih gostiju u Hrvatskoj 2007. godine i usporedba s 1987. godinom

Inozemni turisti ostvarili su u Hrvatskoj 2007. godine u komercijalnim smještajnim kapacitetima (bez luka nautičkog turizma) 48, 3 milijuna noćenja. Rekordan rezultat u hrvatskome inozemnom turizmu ostvaren je prije dva desetljeća, 1987. godine kada je ostvareno 59, 8 milijuna noćenja. Danas je dostignuto 81 posto toga rezultata. Tijekom protekla dva desetljeća turisti iz Njemačke i Slovenije bili su naši najlojalniji gosti i zauzimali su vodeću poziciju na tržištu. Vodeće inozemno tržište u Hrvatskoj stalno je Njemačka, ali se udio toga tržišta postepeno smanjuje. Drugo tržište po važnosti za hrvatski turizam jest Slovenija, čiji se udio u inozemnom turizmu ne mijenja. U odnosu na 1987. godinu kada su turisti iz Srbije i Velike Britanije zauzimali visoko treće i četvrto mjesto u hrvatskomu inozemnom turizmu, danas ta tržišta zauzimaju 20. i 12. mjesto po važnosti. Treće tržište po važnosti danas je Italija, za koje je karakterističan trend povećanja udjela, a još veće povećanje udjela ostvaruje danas četvrto tržište po važnosti, Češka. Austrija je nama tradicionalno lojalno tržište i konstantno zauzima peto mjesto. Deset vodećih inozemnih tržišta u Hrvatskoj danas (2007. godine) su Njemačka, Slovenija, Italija, Češka, Austrija, Nizozemska, Madžarska, Slovačka, Poljska i Francuska, koja zajedno sudjeluju s 81% u inozemnim noćenjima. Glavni uzroci promjene strukture gostiju ne leže samo u socio-političkim (specifičnim uvjetima za Hrvatsku) već i u globalnim promjenama na emitivnim turističkim tržištima.

turizam; obilježja inozemnih turista; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Structure of foreign guests in Croatia in 2007 and comparison with 1987

nije evidentirano

tourism; structure of foreign guests; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56 (2)

2008.

232-233

objavljeno

0494-2639

Povezanost rada

Ekonomija