(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva (CROSBI ID 147455)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bouillet, Dejana ; Gvozdanović, Anja
hrvatski
(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva
Ovaj je rad usmjeren analizi načina na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne)uspješnoga studiranja, temeljem kvalitativnoga istraživanja provedenoga u kontekstu širega istraživanja obilježja hrvatskih studenata kao društvene elite u nastajanju. Svrha rada je sadržana u analizi načina na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne) uspješnoga studiranja putem ispitivanja načina na koji studenti doživljavaju Bolonjski proces i utvrđivanja činitelja koje studenti smatraju odgovornima za uspješan, odnosno neuspješan završetak studija. Istraživanjem su provjerene tri hipoteze. Prvom se hipotezom pretpostavlja da studenti prema sustavu visokoga školstva izražavaju visoku razinu kritičnosti, pri čemu je njihovo nezadovoljstvo uvjetovano različitim činiteljima. Drugom se hipotezom pretpostavlja da studenti neuspješnost studiranja pretežno objašnjavaju individualnim obilježjima studenata u kombinaciji s nepovoljnim uvjetima studiranja. Trećom je hipotezom pretpostavljeno da su okolnosti vezane uz doživljaj sustava visokoga školstva i činitelje studiranja ovisni o socijalnim obilježjima studenata. Rezultati podržavaju prvu i drugu hipotezu, dok potvrda treće hipoteze iziskuje daljnja kvantitativna istraživanja.
studenti Zagrebačkoga sveučilišta; Bolonjski proces; učinkovitost studiranja; sustav visokoga školstva
nije evidentirano
engleski
(Un)successful Studies: Personal Choice or Consequence of the University Education System in Croatia
nije evidentirano
students from the University of Zagreb; the Bologna process; efficient studying; the higher education system
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Sociologija