Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ekspozicija u dramskim tekstovima Srgjana Tucića (CROSBI ID 545637)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Trojan, Ivan Ekspozicija u dramskim tekstovima Srgjana Tucića // Dani hvarskog kazališta - Počeci u hrvatskoj književnosti i kazalištu / Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao et al. (ur.). Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2008. str. 243-253

Podaci o odgovornosti

Trojan, Ivan

hrvatski

Ekspozicija u dramskim tekstovima Srgjana Tucića

U tri prikazane Tucićeve drame, Golgotu stilski raznorodnu u odnosu na Povratak i Truli dom, uočili smo dva temeljna mjesta upisivanja ekspozicije. Prvi koji je vezan uz verističku Tucićevu stilsku opredjeljenost, u Povratku i Trulom domu, pronalazimo izvan dramskog teksta, ona je utkana u predigru dramskoj radnji koju naslućujemo kroz početke napisanih početaka drama, pretpostavljena je. Način na koji je naslućena u samom tekstu primorava nas da raslojimo ekspoziciju u Tucićevim verističkim, naturalističkim dramskim tekstovima na dva dijela: 1. Pretpostavljena ekspozicija udvojena u narativnoj replici dramskog lika (Povratak) ; 2. Fragmentarno uočavanje pretpostavljene ekspozicije kroz scensku igru (Truli dom). No uz ovakvo raslojavanje primjetna je još jedna kompozicijsko-dramaturška srodnost u postupku stvaranja i potenciranja ekspozicije u Tucićevim dramama. Ekspozicije koja je ovog puta bjelodana, predigra je ispisana u narativnim konstrukcijama, a ipak uzrokuje neuobičajen razvoj dramske radnje ubrzano se penjući ka kulminaciji, i to u času kad je u samom početku drame dat smjerokaz daljnjeg razvijanja dramske radnje pa se samo čeka nagoviješten dramatični finale. Takav je slučaj s Tucićevom artističkom Golgotom, poetički drukčijom sastavnicom njegova dramskog stvaralaštva. U ovom slučaju ekspozicija se približava svojem inicijalnom opisu u klasičnoj dramaturgiji i stoga o njoj možemo govoriti kao o postavljenoj ekspoziciji

Srgjan Tucić; tragedija; Povratak; Truli dom; Golgota; ekspozicija

nije evidentirano

engleski

Eksposition in Srgjan Tucic' dramas

nije evidentirano

Srgjan Tucic; tragedy; Povratak; Truli dom; Golgota; exposition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

243-253.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani hvarskog kazališta - Počeci u hrvatskoj književnosti i kazalištu

Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao ; Moguš, Milan

Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split

978-953-154-815-1

Podaci o skupu

34. Dani Hvarskoga kazališta. Počeci u hrvatskoj književnosti i kazalištu

predavanje

03.05.2007-05.05.2007

Hvar, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija