Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama (CROSBI ID 147911)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Munjiza, Emerik ; Lukaš, Mirko Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2 (12); 361-383

Podaci o odgovornosti

Munjiza, Emerik ; Lukaš, Mirko

hrvatski

Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama

Autori su istražili odnose između općeg, stručnog (matičnog)i pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja osposobljavanih na višim, visokim školama i fakultetima. Za potrebe ovog istraživanja analizirani su nastavni planovi i programi visokoškolskih institucija za osposobljavanje učitelja svaki puta kada se mijenjala organizacija studija ili se produžavalo trajanje studija. Analizirano je osam nastavnih planova i programa po četiri nastavna plana i programa po kojima su se osposobljavali učitelji razredne, odnosno predmetne nastave. Kvantitativna analiza izvršena je na području broja sati i njihovih postotnih odnosa. U analizi su utvrđeni različiti odnosi općeg, stručnog i pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja razredne i predmetne nastave. U školovanju učitelja razredne nastave dominantno je pedagoško-psihološko obrazovanje koje se u promatranom razdoblju kretalo iznad 60 % s minimalnim oscilacijama. Unutar pedagoško-psihološkog obrazovanja dominantno mjesto imalo je metodičko obrazovanje koje se u prosjeku kretalo iznad 40 % također s minimalnim oscilacijama. Obrnuto je stanje u školovanju nastavnika predmetne nastave. Kod njih je dominiralo stručno obrazovanje. Pedagoško-psihološko obrazovanje kretalo se u prosjeku ispod 20 % s značajnim oscilacijama između 28, 4 i 12 %. Najpovoljniji odnos imalo je pedagoško-psihološko obrazovanje u dvogodišnjim pedagoškim akademijama. Nakon njih prisutna je stalna tendencija smanjivanja udjela pedagoško-psihološkog obrazovanja bez obzira što se istovremeno produžavalo školovanje. Nedostatna pedagoško-psihološka kompetentnost učitelja predmetne nastave ima loše posljedice u odgoju mladih u pubertetsko osjetljivoj fazi. U vrijeme kada slabi odgojna uloga obitelji i kada je upitna društvena orijentacija mladih zbog velikih razlika između proklamiranih i prakticiranih vrijednosti nužno je osnažiti pedagoško-psihološku pripremljenost učitelja.

učitelji razredne; predmetne nastave; više i visoko školsko osposobljavanje učitelja; opće stručno (matično) i pedagoško-psihološko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Pedagogical-psychological education of teachers educated through different teacher training programs at colleges and universities

nije evidentirano

class teachers; subject teachers; teacher training colleges; universities; general education; professional (basic) education; pedagogical-psychological education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (2 (12))

2006.

361-383

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice