UTJECAJ NEKIH MOTORIČKIH SPOSOBNOSTI NA REALIZACIJU VELESLALOMA UČITELJA SKIJANJA (CROSBI ID 545810)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

KUNA, DANIJELA ; FRANJKO, IVICA ; MALEŠ, BORIS THE EFFECTS OF SOME MOTOR ABILITIES ON SUCCESS IN GIANT SLALOM / UTJECAJ NEKIH MOTORIČKIH SPOSOBNOSTI NA REALIZACIJU VELESLALOMA UČITELJA SKIJANJA // Contemporary kinesiology / Maleš, Boris et all (ur.). 2008. str. 147-152

KUNA, DANIJELA ; FRANJKO, IVICA ; MALEŠ, BORIS

UTJECAJ NEKIH MOTORIČKIH SPOSOBNOSTI NA REALIZACIJU VELESLALOMA UČITELJA SKIJANJA

Na uzorku od 77 ispitanika provedeno je istraživanje koje je imalo za cilj utvrditi utjecaj bazičnih motoričkih sposobnosti na uspjeh u izvođenju veleslaloma kandidata za pripravnike učitelja skijanja i kandidata za učitelje skijanja. Prediktorski skup predstavljala je baterija od 5 standardnih motoričkih instrumenata za procjenu agilnosti, frekvencije pokreta, ravnoteže, eksplozivne i repetitivne snage dok je rezultat u vožnji veleslaloma predstavljao kriterijsku varijablu. Analizom utjecaja motoričkih sposobnosti na kriterij utvrđeno je da je primijenjeni skup motoričkih varijabli dobar prediktor rezultata u veleslalomu polaznika tečaja za pripravnike i učitelje skijanja. Međutim, dobiveni rezultati sugeriraju da se situacijska učinkovitost (skijaška kvaliteta) prioritetno ogleda kroz visoku razinu usvojenih specifičnih skijaških znanja, a ne kroz funkcionalno – motoričke sposobnosti, zbog čega kandidati za učitelje skijanja (koji generalno posjeduju višu razinu skijaških znanja) ostvaruju bolje rezultate u vožnji veleslaloma od kandidate za pripravnike učitelja skijanja.

kandidati za učitelje skijanja; motorička dostignuća; skijaška kvaliteta

THE EFFECTS OF SOME MOTOR ABILITIES ON SUCCESS IN GIANT SLALOM

ski instructor candidates; motor abilities; skiing technique