Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Srednje vrijednosti u ocjenjivanju: statistička analiza u procjenjivanju i vrjednovanju (CROSBI ID 148160)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Valdevit, Mirna ; Jelaska, Zrinka Srednje vrijednosti u ocjenjivanju: statistička analiza u procjenjivanju i vrjednovanju // Lahor, 2. (2008), 6; 210-236

Podaci o odgovornosti

Valdevit, Mirna ; Jelaska, Zrinka

hrvatski

Srednje vrijednosti u ocjenjivanju: statistička analiza u procjenjivanju i vrjednovanju

U ovome se radu raspravlja o ocjenjivanju kao obliku procjenjivanja učeničkoga znanja, u nastavi općenito, s posebnim obzirom na područje hrvatskoga jezika.. U prvome dijelu rada primjenom statističke analize pokazuje se da se u brojčanim ocjenama zastupljenima u hrvatskome školstvu kriju dva tipa vrjednovanja: ordinalno i numeričko. Iako samo drugo pokazuje numeričke odnose i može se smatrati objektivnijim, konačne ocjene pokazuju samo redoslijedne odnose u konkretnome razredu ili u odnosu na postavljene apsolutne kriterije pojedinoga učitelja, odnosno profesora. Kad je potrebno učenikov uspjeh izraziti jednom brojkom, to se čini prosječnom ocjenom (tzv. aritmetička sredina) koja katkad određuje sudbinu učenika. Na temelju takve prosječne ocjene učenici se rangiraju prema uspjehu, dopušta im se ili ne dopušta upis na više razine školovanja (npr. poslijediplomski studij). Ona je dobivena neprikladnim statističkim postupkom. Naime, prosječna se ocjena ne smije se izvoditi iz redoslijednih, tj. ordinalnih vrijednosti. U radu će se predstaviti vrste statističkih postupaka kojima se točnije nečiji uspjeh iskazuje jednom brojkom (ako je to nužno) i na primjerima pokazati kako se time dobiva objektivnija slika učenikova uspjeham, općega ili u hrvatskome jeziku. U drugome dijelu rada na navedeni statistički postupci primjenjuju na ocjene jedne škole inojezičnoga hrvatskoga. Građa je skupljena od ocjena tijekom 15 godina Sveučilišne škole hrvatskoga jezika Sveučilišta u Zagrebu, ukupno petstotinjak polaznika. Pokazuje kako se primjenom statističke analize može vrjednovati samo ocjenjivanje kako bi se utvrdilo je li primjereno, poboljšalo ako nije. Isto se tako statističkom analizom ocjena u cijelome programu pokazuje je li ih moguće jednostavno prevesti u ocjene prema predloženome ECTS sustavu.

statističke metode; srednje vrijednosti; ocjenjivanje; procjenjivanje jezičnoga znanja

nije evidentirano

engleski

Mean values in grading: statistical analysis in assessment and evaluation

nije evidentirano

statistics; grading; language assessment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2. (6)

2008.

210-236

objavljeno

1846-2197

1848-4972

Povezanost rada

Filologija