Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zaštita potrošača i politika tržišnog natjecanja (CROSBI ID 352402)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Pošćić, Ana Zaštita potrošača i politika tržišnog natjecanja / Petrović, Siniša (mentor); Zagreb, Pravni fakultet u Zagrebu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Pošćić, Ana

Petrović, Siniša

hrvatski

Zaštita potrošača i politika tržišnog natjecanja

Doktorsko istraživanje se usredotočuje na ispitivanje povezanosti i proturječnosti između prava zaštite potrošača i politike tržišnog natjecanja. Istraživanje se temelji na tezi kako je pravo tržišnog natjecanja jedan od oblika zaštite potrošača. Pravila koja sprečavaju sporazumijevanje među poduzećima i kontroliraju antikompetitivne i eksploatacijske zlouporabe predstavljaju učinkovit program zaštite potrošača. Temelj europskog prava tržišnog natjecanja predstavljaju članci 81. i 82. Ugovora o EZ-u. Zabranjuju se sporazumi među poduzetnicima kojima se ograničavaju slobodno tržišno natjecanje i utječu na trgovinu među državama članicama. Iznimno, oni će se dopustiti ako stranke dokažu kako njime nastaju određene produktivne učinkovitosti koje se prelijevaju na potrošače. Analizom odluka Europske komisije pokušava se pronaći zajedničke karakteristike i načela u utvrđivanju blagostanja potrošača. Primjenjuje se test odmjeravanja učinaka uz primjenu ekonomskih teorija kojima se s dovoljnom sigurnošću i preciznošću mora pokazati koje su konkretne prednosti sporazuma i na koji način se manifestiraju na potrošače. Zlouporaba vladajućeg položaja ima negativne posljedice na kompetitivnu strukturu tržišta pri čemu se pojedini oblici zlouporabe neposredno ili posredno manifestiraju na potrošače. Ispituju se prakse koje neposredno štete potrošačima, ali i one koje im štete posredno tako što utječu na učinkovitu strukturu tržišta. Zaključuje se kako politika tržišnog natjecanja i zaštita potrošača pružaju adekvatnu zaštitu interesima potrošača. Dok pravila tržišnog natjecanja štite ekonomske interese potrošača, pravilima zaštite potrošača usvajaju se specifične protektivne mjere usmjerene na zaštitu u onim situacijama kada pravila tržišnog natjecanja nisu dovoljna.

zaštita potrošača; tržišno natjecanje; zabranjeni sporazumi; blagostanje potrošača; zlouporaba vladajućeg položaja

nije evidentirano

engleski

Consumer Protection and Competition Policy

nije evidentirano

consumers’ protection; competition; forbidden agreements; consumers’ welfare; abuse of ruling position

nije evidentirano

Podaci o izdanju

267

10.02.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pravni fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pravo