Strateške odrednice razvitka i konkurentnost prerađivačke industrije Hrvatske do 2013. godine (CROSBI ID 763029)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Anić, Ivan-Damir ; Aralica, Zoran ; Barbić, Tajana ; Božić, Ljiljana ; Broz, Tanja ; Buturac, Goran ; Čondić-Jurkić, Iva ; Lovrinčević, Željko ; Madjarević-Šujster, Sanja ; Marić, Zdravko et al. Strateške odrednice razvitka i konkurentnost prerađivačke industrije Hrvatske do 2013. godine // EIZ studije. 2009.

Anić, Ivan-Damir ; Aralica, Zoran ; Barbić, Tajana ; Božić, Ljiljana ; Broz, Tanja ; Buturac, Goran ; Čondić-Jurkić, Iva ; Lovrinčević, Željko ; Madjarević-Šujster, Sanja ; Marić, Zdravko ; Mikulić, Davor ; Nušinović, Mustafa ; Rajh, Edo ; Rašić Bakarić, Ivana ; Teodorović, Ivan ; Vizek, Maruška

Strateške odrednice razvitka i konkurentnost prerađivačke industrije Hrvatske do 2013. godine

Studija je podijeljena u osam poglavlja. Nakon uvodnog poglavlja, u drugom poglavlju prikazan je pregled kretanja u prerađivačkoj industriji u Europskoj Uniji, kao polazište za istraživanje. U okviru poglavlja detaljnije su analizirani strateški okvir koji koristi EU za formuliranje razvitka prerađivačke industrije, pojedine politike i SWOT analiza sektora prerađivačke industrije EU. Na kraju poglavlja su analizirani regionalni aspekti klasterizacije u EU pojedinih sektora prerađivačke industrije. U trećem poglavlju sadržana je analiza stanja prerađivačke industrije u Republici Hrvatskoj po bitnim obilježjima prerađivačke industrije strukturirana na način da se analiziraju kvantitativna obilježja i kvalitativni pokazatelji stanja i razvitka prerađivačke industrije. Na kraju poglavlja se nalazi analiza regionalnih aspekata razvitka prerađivačke industrije te tehnološka struktura prerađivačke industrije na regionalnim razinama. U četvrtom poglavlju izvršena je analiza konkurentnosti prerađivačke industrije u Republici Hrvatskoj. Ova analiza se fokusira na strukturu bruto dodane vrijednosti, međunarodnu razmjenu i specijalizaciju, te na učinke i strukturu izravnih inozemnih ulaganja u prerađivačkoj industriji. Analizirani su pokazatelji učinkovitosti, te tehnološke promjene po sektorima prerađivačke industrije. U petom poglavlju sadržana je SWOT analiza hrvatske prerađivačke industrije s obzirom na temeljne sastavnice i nalaze po grupama djelatnosti s prijedlogom politika poboljšanja konkurentnosti za pojedine djelatnosti. Šesto poglavlje razrađuje odrednice razvitka prerađivačke industrije u Republici Hrvatskoj koje sadrže: makro i mikroekonomske odrednice razvojne politike, projekcije razvitka hrvatske prerađivačke industrije po djelatnostima do godine 2013. i matricu čimbenika konkurentnosti s pripadajućim horizontalnim programima i aktivnostima za rast konkurentnosti. Sedmo poglavlje sadrži prijedloge za provođenje Strategije sukladno analitičkim nalazima, te matrici horizontalnih programa i aktivnosti, te sektorskih inicijativa. Osmo poglavlje sadrži zaključke Studije sa sažeto prikazanim nalazima svih ranijih poglavlja.

prerađivačka industrija; konkurentnost; strategija; industrijska politika

Development of the Croatian Manufacturing Industry by 2013 - Strategic Determinants and Competitiveness

manufacturing; competitiveness; strategy; industrial policy