Petnaest godišta djelovanja Sekcije za vojnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva (CROSBI ID 546491)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pavlina, Želimir ; Filjak, Tomislav ; Cippico, Igrid ; Knezović, Zvonimir ; Matešić, Krunoslav ; Trlek, Mladen ; Trut, Vesna Petnaest godišta djelovanja Sekcije za vojnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva // Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa - Psihologija - Mediji - Etika / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka et al. (ur.). Poreč: Hrvatsko psihološko društvo - Društvo psihologa Istre - Associazione psicologi dell' Istria, 2008. str. 129.-130

Pavlina, Želimir ; Filjak, Tomislav ; Cippico, Igrid ; Knezović, Zvonimir ; Matešić, Krunoslav ; Trlek, Mladen ; Trut, Vesna

Petnaest godišta djelovanja Sekcije za vojnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva

Prije petnaest godina, točnije 20. prosinca 1993., utemeljena je Sekcija za vojnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva. U priopćenju se daju neki podatci o radu sekcije i njezinim djelatnostima koje su u tijeku. Sekcija je zajedno s Odsjekom za vojnu psihologiju Ministarstva obrane Republike Hrvatske i Pododsjekom za vojnu psihologiju Hrvatskog vojnog učilišta "Petar Zrinski" organizirala 15 znanstvenostručnih skupova o vojnopsihologijskoj problematici u okviru 15 održanih godišnjih konferencija hrvatskih psihologa. Podnijeto je ukupni 215 priopćenja. Priređene su i dvije izložbe o ratnom i poratnom hrvatskom psihologijskom tisku te izložba o razvitku hrvatske vojne psihologije. Sekcija je u zajednici s dvije spomenute ustrojbene cjeline potakla izradbu i objavljivanje priručnika "Vojna psihologija", tiskanog u nakladi Ministarstva obrane Republike Hrvatske. Gotovo svi pisci poglavlja, urednici i recenzenti priručnika članovi su naše sekcije. Priručnik je objavljen u tri knjige, ukupnog opsega 1786 stranica. Naša "Vojna psihologija" ima 52 poglavlje i dosad je najopsežnije djelo takve vrste u svijetu. Njezini autori su nagrađeni "Psihologijskom nagradom Zoran Bujas" za osobito vrijedno ostvarenje u području hrvatskog psihologijskog tiska. Ministarstvo obrane Republike Mađarske prevelo je tri knjige priručnika na mađarski jezik i služe za izobrazbu mađarskih vojnih stručnjaka. U Splitu su god. 2000. hrvatski vojni psiholozi suorganizirali 36. međunarodni simpozij primijenjene psihologije u zajednici s Uredom za moranrička istraživanja Ratne mornarice Sjedinjenih Američkih Država. Na skupu su sudjelovala 73 predstavnika iz 23 zemlje. Održana su 3 plenarna predavanja, 31 izlaganje stručnih radova, postavljeno 10 postera, održano 5 radionica, a nakon skupa tiskan je i zbornik simpozijskih priopćenja. Više godina objavljen je "Hrvatski vojnopsihologijski kalendar", koj sadrži statističke formule i tablice te sažete podatke o bojnom stresu, vojničkom junačkom ponašanju, glasinama i druge korisne podatke. U tijeku je izradba pojmovnika iz vojne psihologije, ako i knjižice s kratkim pregledom razvitka hrvatske vojne psihologije, prikazom djelovanja naše sekcije i bibliografijom objavljenih radova u području hrvatske vojne psihologije. Sekcija pokreće i objavljivanje dviju edicija, koje bi izlazile u zajedničkoj nakladi Hrvatskog psihološkog društva i Naklade Slap u Jastrebarskom, uz novčanu potporu Ministarstva zannosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske.

vojna psihologija; povjest psihologije

Fifteen years of the Section for Army Psychology of the Croatian Psychological Society

army psychology; history of psychology