Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda (CROSBI ID 546568)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kolar Billege, Martina Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda // Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 382-398

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina

hrvatski

Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda

Istraživanjem u okviru projekta Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku utvrđeno je koliko je vremena potrebno učenicima na kraju prvoga razreda osnovne škole da pročitaju tekst od 10 rečenica i naslova (95 riječi / 416 slova / 430 znakova) i koliko teksta, što su ga prethodno pročitali, mogu prepisati za 5 minuta. U istraživanju su sudjelovali učenici triju prvih razreda zagrebačkih i triju prvih razreda osječkih osnovnih škola. Uzorak čini ukupno 120 učenika, od toga 63 dječaka i 57 djevojčica. U dva grada izabrane su po tri škole koje rabe različite početnice. U svakoj od tih škola izabran je po jedan razred. Istraživanje su provele učiteljice u izabranim razredima, u lipnju 2008. godine, pomoću pripremljenog instrumenta i naputaka. Za svakog je učenika učiteljica ispunila anketni upitnik, iz kojeg su vidljivi osnovni podatci koji su u daljem istraživanju postavljeni kao nezavisne varijable (spol, grad, početnica). Nakon toga su provele « ; test čitanja» ; i « ; test pisanja» ; . Ispitana je značajnost razlike u trajanju čitanja, količini prepisanog teksta i broju pogrješaka u prepisivanju između dječaka i djevojčica, učenika iz Zagreba i Osijeka te učenika koji uče po različitim početnicama. Ispitana je i povezanost ocjena općeg uspjeha i uspjeha iz Hrvatskoga jezika s trajanjem čitanja i količinom prepisanog teksta te brojem pogrješaka u prepisivanju. Rezultati istraživanja mogu biti prilog oblikovanju metoda i postupaka u početnom čitanju i pisanju.

trajanje čitanja ; količina prepisanog teksta ; broj pogrješaka u prepisivanju ; prvi razred osnovne škole

nije evidentirano

engleski

Quantitative indicators of achievement in reading and writing at the end of the first grade

nije evidentirano

length of reading ; amount of text copied ; number of errors in copying ; first grade of primary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

382-398.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2

Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-15-1

Podaci o skupu

Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-2)

predavanje

13.11.2008-15.11.2008

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija