Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda (CROSBI ID 546568)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolar Billege, Martina
hrvatski
Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda
Istraživanjem u okviru projekta Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku utvrđeno je koliko je vremena potrebno učenicima na kraju prvoga razreda osnovne škole da pročitaju tekst od 10 rečenica i naslova (95 riječi / 416 slova / 430 znakova) i koliko teksta, što su ga prethodno pročitali, mogu prepisati za 5 minuta. U istraživanju su sudjelovali učenici triju prvih razreda zagrebačkih i triju prvih razreda osječkih osnovnih škola. Uzorak čini ukupno 120 učenika, od toga 63 dječaka i 57 djevojčica. U dva grada izabrane su po tri škole koje rabe različite početnice. U svakoj od tih škola izabran je po jedan razred. Istraživanje su provele učiteljice u izabranim razredima, u lipnju 2008. godine, pomoću pripremljenog instrumenta i naputaka. Za svakog je učenika učiteljica ispunila anketni upitnik, iz kojeg su vidljivi osnovni podatci koji su u daljem istraživanju postavljeni kao nezavisne varijable (spol, grad, početnica). Nakon toga su provele « ; test čitanja» ; i « ; test pisanja» ; . Ispitana je značajnost razlike u trajanju čitanja, količini prepisanog teksta i broju pogrješaka u prepisivanju između dječaka i djevojčica, učenika iz Zagreba i Osijeka te učenika koji uče po različitim početnicama. Ispitana je i povezanost ocjena općeg uspjeha i uspjeha iz Hrvatskoga jezika s trajanjem čitanja i količinom prepisanog teksta te brojem pogrješaka u prepisivanju. Rezultati istraživanja mogu biti prilog oblikovanju metoda i postupaka u početnom čitanju i pisanju.
trajanje čitanja ; količina prepisanog teksta ; broj pogrješaka u prepisivanju ; prvi razred osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Quantitative indicators of achievement in reading and writing at the end of the first grade
nije evidentirano
length of reading ; amount of text copied ; number of errors in copying ; first grade of primary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
382-398.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-15-1
Podaci o skupu
Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-2)
predavanje
13.11.2008-15.11.2008
Zadar, Hrvatska