Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju hrvatskoga jezika (CROSBI ID 546754)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kuharić, Vladimir
hrvatski
Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju hrvatskoga jezika
Istraživanjem u okviru projekta Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku, analizira se grafičko-tipografski aspekt korpusa hrvatskih povijesnih početnica na latinici tiskanih od 1527. do 1881. godine, i aktualnih alternativnih razgranatih udžbenika hrvatskog jezika za prvi razred osnovne škole koji se primjenjuju u školskoj godini 2007./2008. U čitavom istraživanju kvaliteta tipografije promatra se sa stanovišta komunikacije primjerene dječjoj vizualnoj percepciji. Temeljno mjerilo pri vrjednovanju udžbenika, tipografije i ilustracija je učenik kao subjekt obrazovanja. Mjerila vrjednovanja tipografije za početno čitanje obuhvaćaju vrstu i veličinu slova, razmak između riječi, dužinu redova, razmak između redova i kvalitetu ilustracija. Mjerila za vrjednovanje likovnosti udžbenika su: prikladnost, temeljitost, koherentnost, metodičnost, jedinstvenost.
tipografija; grafija; ilustracija; oprema udžbenika
nije evidentirano
engleski
Language and art standards in initial reading and writing in the Croatian language
nije evidentirano
typography; graphics; illustration; texbook design
nije evidentirano
Podaci o prilogu
36-x.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjižica sažetaka
Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)
978-953-7210-15-1
Podaci o skupu
Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 (RUHJ-2)
predavanje
13.11.2008-15.11.2008
Zadar, Hrvatska