Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodologija kognitivne ergoprosudbe prometnog okoliša brodaraca (CROSBI ID 546869)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jurum-Kipke, Jasna ; Sumpor, Davor ; Ivanković, Božidar Metodologija kognitivne ergoprosudbe prometnog okoliša brodaraca // Proceedings: ZIRP'09 International Scientific Conference Logistics and intelligent transport technologies – opportunities for a new economic upturn / Ivanković, Čedomir ; Šafran, Mario (ur.). Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 47-60

Podaci o odgovornosti

Jurum-Kipke, Jasna ; Sumpor, Davor ; Ivanković, Božidar

hrvatski

Metodologija kognitivne ergoprosudbe prometnog okoliša brodaraca

U sustavu čovjek – prometno sredstvo – prometni okoliš nužan je recentni kognitivni pristup ergoprosudbi utjecaja prometnog okoliša na postupke brodaraca anketiranjem subjektivnih smetnji i/ili trajnih fiziološko-psiholoških promjena. Nužno je istraživanje veza i relacija između više istovremenih važnih ili dominantnih čimbenika ergoprosudbe u sustavu čimbenika ergoprosudbe, od kojih je jedan i čujna prometna buka. Kumulativni efekt prometnog okoliša na brodarce tijekom plovidbe uzrokuje smanjenu pouzdanost i sigurnost rada svih brodaraca. Sustavna ergoprosudba ukupnog psihofizičkog opterećenja brodaraca i parcijalna ergoprosudba subjektivnog osjećaja intenziteta težine upravljanja, osim o individualnoj izdržljivosti brodaraca, bitno ovisi i načinu plovidbe, ali i o tome da li su brodarci ukrcani na plovilo u svojstvu zvanja brodarca od palube koji osobno upravljaju s plovilom ili plovnim sastavom. Dokazani utjecaj prometnog okoliša na percepcijski i psihomotorički status svih brodaraca u odgovarajućoj prometnoj situaciji utječe na smanjivanje sigurnosti i pouzdanosti odvijanja cijelog prometnog procesa koji obuhvaća i vodni promet, ali najintenzivnije kroz smanjenu sigurnost i pouzdanosti onih brodaraca koji direktno upravljaju s plovilom ili plovnim sastavom, pri čemu je prometni okoliš potrebno definirati i istraživati izvan granica fizičkog radnog okoliša kormilarnice. Struktura sustava čimbenika ergorposudbe bitno ovisi o omjeru mentalnog i fizičkog rada za različita zvanja brodaraca. Velik utjecaj individualne izdržljivosti na ergoprosudbu ukupnog psihofizičkog opterećenja ciljne skupine brodaraca neutraliziran je uvođenjem indeksa opterećenosti, koji podjednako uvažava i intenzitet pojedine subjektivne smetnje i postotak pojavnosti pojedine subjektivne smetnje kod svih anketiranih brodaraca.

kognitivna ergoprosudba; metodologija; sustav čimbenika; kumulativni efekt; intenzitet subjektivne smetnje; postotak pojavnosti; indeks opterećenosti

nije evidentirano

engleski

Methodology of Cognitive Ergo-Assessment of Ship Crew Members’ Environment

nije evidentirano

cognitive ergo-assessment; methodology; system of factors; cumulative effect; intensity of subjective disturbance; percentage of occurrence; load index

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-60.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Proceedings: ZIRP'09 International Scientific Conference Logistics and intelligent transport technologies – opportunities for a new economic upturn

Ivanković, Čedomir ; Šafran, Mario

Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu

978-953-243-037-0

Podaci o skupu

ZIRP09 International Scientific Conference Logistics and intelligent transport technologies - opportunities for a new economic upturn

poster

02.04.2009-02.04.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport