Združena pažnja: Kako je odrasli razumiju i potiču? (CROSBI ID 352672)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Gudeljević, Ivana
Marta Ljubešić ; Jasmina Ivšac Pavliša
hrvatski
Združena pažnja: Kako je odrasli razumiju i potiču?
Istraživanjem je obuhvaćeno 40 ispitanika podijeljenih u dvije skupine: roditelji djece u dobi između 12 i 24 mjeseca i odgojitelji koji u svoju odgojnu skupinu imaju uključenu djecu spomenute kronološke dobi. Roditelji i odgojitelji odabrani su kao dvije skupine odraslih koji najviše vremena provode s malom djecom. Cilj istraživanja je doznati koliko su roditelji i odgojitelji male djece upoznati sa samim pojmom združene pažnje te na koji način reagiraju u svakodnevnim situacijama koje imaju obilježja epizoda združene pažnje. Upitnik izrađen za izradu ovog diplomskog rada primijenjen je na 20 roditelja i 20 odgojitelja koji svakodnevno dulje vrijeme provode s malom djecom. Pokazalo se da niti ispitani roditelji niti odgojitelji nisu prethodno bili upoznati s fenomenom združene pažnje. Unatoč tome, većina njih pravilno reagira u situacijama kada se združena pažnja pojavljuje. Ovi rezultati mogli bi ukazivati na važnost informiranosti svih osoba koje provode vrijeme s malom djecom o združenoj pažnji i ranoj komunikaciji uopće. Tako bi odstupanja u ranom komunikacijskom razvoju kod djece mogla biti na vrijeme prepoznata, što bi omogućilo ranu intervenciju. Također, kod djece urednoga razvoja pravilnim reagiranjem u epizodama združene pažnje poticao bi se cjelokupni, a osobito jezični razvoj.
združena pažnja; protodeklarativi; protoimperativi; rana komunikacija
nije evidentirano
engleski
How do adults foster and understand joint attention?
nije evidentirano
joint attention; protodeclaratives; protoimperatives; early communication
nije evidentirano
Podaci o izdanju
49
09.04.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb