Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole (CROSBI ID 547047)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria i Arambašić, Lidija Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka, Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju, 2009. str. 82-82

Podaci o odgovornosti

Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria i Arambašić, Lidija

hrvatski

Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole

U ovom istraživanju ispitani su stavovi učenika osnovne škole prema matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška domena) i strah od matematike, te je provjereno postoje li razlike u tim varijablama ovisno o dobi, spolu i ocjeni iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 339 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda iz dvije zagrebačke osnovne škole, ukupno 159 djevojčice i 180 dječaka. Korištena su dva mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005) te Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005). Pokazalo se da sudionici imaju blago pozitivan stav prema matematici, s tim da postoji statistički značajna razlika po dobi – mlađi učenici imaju pozitivniji stav. Učenici uglavnom ne vjeruju da su matematičke sposobnosti urođene, s tim da učenici viših razreda imaju nešto izraženije uvjerenje o urođenosti matematičkih sposobnosti. Dobivena je značajna razlika u uvjerenju da je matematika aktivnost za dječake s time da su djevojčice manje uvjerene u to dok su procjene dječaka neutralne. Strah od matematike je na cijelom uzorku slabo izražen, no djevojčice imaju izraženiji strah od dječaka. Također se pokazalo da postoji razlika između učenika s obzirom na ocjene - učenici koji imaju više ocjene iz matematike imaju pozitivniji stav prema matematici i manje izražen strah od matematike. Provjerili smo i kako stavovi, uvjerenja i strah od matematike predviđaju ocjenu iz matematike. Pokazalo se da ovi prediktori objašnjavaju 24.4% varijance kriterija, s tim da se stav prema matematici pokazao najboljim prediktorom.

stavovi prema matematici; strah od matematike

nije evidentirano

engleski

Primary shool students' attitudes, beliefs and fear of mathematics

nije evidentirano

math attitudes; math anxiety

nije evidentirano

Podaci o prilogu

82-82.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja

Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka, Mikac, Una ; Urch, Dražen

Zagreb: Odsjek za psihologiju

987-953-175-339-5

Podaci o skupu

19.Dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

22.04.2009-25.04.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija