Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole (CROSBI ID 352681)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sarić, Sarah Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole / Matešić, Krunoslav (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2008

Podaci o odgovornosti

Sarić, Sarah

Matešić, Krunoslav

hrvatski

Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole

U ovom se istraživanju ispitivala povezanost između inteligencije i dimenzija ličnosti te škjolskog uspjeha na uzorku učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Inteligencija je mjerena pomoću Testa domino 2000, visoko zasićenim g-faktorom inteligencije. NEO-FFI upitnik koristio se za mjerenje pet dimenzija ličnosti: neuroticizma, ekstraverzije, otvorenosti prema iskustvu, ugodnosti i savjesnosti. Školski uspjeh definiran je pomoću prosjeka ocjena na kraju školske godine te pomoću ocjena iz skupina prirodnih i društvenih predmeta. Prilikom obrade podataka, provedena je deskriptivna statistička analiza, izračunati su Pearsonovi koeficijenti korelacije i hijerarhijska regresijska analiza. Pretpostavka o značajnoj povezanosti inteligencije i školskog uspjeha potvrđena je, no samo je jedna dimenzija ličnosti značajno korelirala sa školskim uspjehom, i to ugodnost. Nije dobivena statistički značajna korelacija između dimenzije savjesnosti i školskog uspjeha. Nadalje, rezultati hijerarhijske regresijske analize upućuju na to da je inteligencija statistički značajan prediktor školskog uspjeha. Međutim, dimenzije ličnosti nisu se pokazale statistički značajnim prediktorom školskog uspjeha u ovom istraživanju.

inteligencija; model Velikih pet; školski uspjeh; Domino 2000; NEO-FFI

nije evidentirano

engleski

Verifing the contribution of intelligence g-faktor and some personality traits from the Big Five model to school achievement in final grades of eleemntary school

nije evidentirano

intellignce; Big Five model; school achievement; Domino 2000; NEO-FFI

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20

27.11.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Psihologija