Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca (CROSBI ID 149383)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 73-90

Podaci o odgovornosti

Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra

hrvatski

Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca

Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI – am, ITI – im te ETI – im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI – em i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom. Radi se o poznatom učinku kasne ugradnje na govorno-jezični razvoj. Ispitanici uključeni u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.

gluhi; nagluhi; umjetna pužnica; jezično znanje; prezent

nije evidentirano

engleski

Present tense skills in hearing-impaired secondary school students

nije evidentirano

deaf; hard of hearing; cochlear implant; linguistic skills; present tense

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (1)

2009.

73-90

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost