E. Wanda George, Heather Mair and Donald G. Reid: Rural Tourism Development: Localism and Cultural Change ; Bristol-Buffalo-Toronto, Channel View Publications, 2009., pp. 276 (CROSBI ID 149648)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Demonja, Damir E. Wanda George, Heather Mair and Donald G. Reid: Rural Tourism Development: Localism and Cultural Change ; Bristol-Buffalo-Toronto, Channel View Publications, 2009., pp. 276 // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 4-5; 921-924

Demonja, Damir

E. Wanda George, Heather Mair and Donald G. Reid: Rural Tourism Development: Localism and Cultural Change ; Bristol-Buffalo-Toronto, Channel View Publications, 2009., pp. 276

«Rural Tourism Development: Localism and Cultural Change» knjiga je troje kanadskih znanstvenika, koja kritički ispituje dinamičnu međupovezanost turizma i kulture, koristeći rezultate teorijskih i praktičnih istraživanja, koje su proveli sami autori. U njoj se promjene na razini lokalne, ruralne zajednice povezuju sa strukturalnim promišljanjima o globalizaciji što omogućuje sveobuhvatnije, teoretski sofisticiranije proučavanje potencijala razvoja ruralnog turizma. Premda je utjecaj zajednice u planiranju turizma važan, autori su uočili da nedostaje terenskih istraživanja, kao i sveobuhvatnijih, zaokruženijih, odnosno znanstveno utemeljenijih teorijskih interpretacija naprijed navedenih tema. Sa željom da daju nov i argumentiran znanstveni prilog proučavanju turizma i lokalne zajednice, autorima je lokalna zajednica predstavljala subjekt istraživanja, a turizam jednu od brojnih potencijalnih mogućnosti ruralnog razvoja i održivosti. Dakle, turizam nisu shvaćali primarnim subjektom ruralnog razvoja kojemu je zajednica bila tek sredstvo realizacije. Autori su raspravu «prebacili» na lokalnu razinu, usredotočivši se na turizam kao mehanizam razvoja, proučavajući izazove i mogućnosti ruralnog razvoja ne samo u Kanadi, već i šire. Tako su ponuđeni rezultati gdje i kako se turizam uklapa u lokalni razvoj, kao i mogućnosti koje jesu, ali i one koje nisu, prisutne u nužnom, i od zajednice upravljanom, odnosno kontroliranom razvoju. Nadalje, autori pregledno i jasno tumače kako snage gospodarskih, društvenih, kulturnih, ekoloških i političkih promjena utječu na redefiniranje ruralnog prostora u Kanadi, što je primjenjivo i na svjetskoj razini. Rezultati predstavljeni u ovoj knjizi pokazuju na koje je načine turizam pozicioniran kao lokalni odgovor na političke i gospodarske promjene u zajednici, koja i sama prolazi kroz brze promjene. Također, ovi rezultati odražavaju i posve nova shvaćanja i provokativna razmišljanja o razvoju turizma u ruralnim područjima, posebno kada se manifestiraju kao lokalni odgovori na dalekosežne učinke globalizacije. Jedan od važnih zaključaka je da uključivanje turizma ne znači da će nužno doći do ekonomskog spasa određenog (ruralnog) područja, ali da zajednice, u ovim izazovnim i turbulentnim vremenima, turizam shvaćaju, i trebaju, kao sredstvo vlastite održivosti. Knjiga «Rural Tourism Development: Localism and Cultural Change» predstavljenim istraživanjima, iscrpnim analizama, kritičkim promišljanjima, zaključcima o ulozi i važnosti turizma u (ruralnim) zajednicama, prijedlozima i uputama za praktična djelovanja, vrijedan je znanstveni prilog, koji može biti inspirativan i koristan i domaćim stručnjacima koji se bave, ili ih zanima, obrađivana problematika.

ruralni turizam; razvoj; kultura; zajednica

rural tourism; development; culture; community

18 (4-5)