Atipični komunikacijski razvoj i socioadaptivno funkcioniranje u ranoj dobi (CROSBI ID 149723)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Atipični komunikacijski razvoj i socioadaptivno funkcioniranje u ranoj dobi
Poremećaji komunikacije koji nadilaze probleme s "progovaranjem" ozbiljan su i čest problem s kojim se suočavaju roditelji i šira okolina u kojoj dijete odrasta. Društva u kojima postoje sustavi rane intervencije uz pravodobno prepoznavanje poremećaja iz autističnoga spektra uključuju dijete u rane interventne programe. Kako se u Republici Hrvatskoj još uvijek nedovoljno pozornosti posvećuje ranome razvoju i odstupanjima, nerazumijevanje razvojnih fenomena utječe na gubitak intuicije i nesnalaženje u odgojnim postupcima kod roditelja i odgojitelja. Psihološko-logopedska procjena djece prosječne kronološke dobi 3, 6 (N=30) koja dolaze na obradbu u Centar za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskoga fakulteta zato što ne govore otkriva ozbiljne probleme u socijalnoj komunikaciji (ograničeno razumijevanje jezika, nesustavno odgovaranje na komunikaciju, komuniciranje za malen broj svrha). Kako ne postoje podaci o tome kako se ista djeca prilagođuju na svakodnevicu, roditelji su ispitani telefonom te je proveden kratki upitnik. Dobiveni rezultati pokazuju da se djeca s komunikacijskim poremećajima teško prilagođuju redovitim predškolskim programima, a nerijetko ostaju bez ikakva oblika predškolskoga obrazovanja i terapije. U interpretaciji rezultata otvaraju se razna društvena pitanja: o razini svijesti o poremećajima iz autističnoga spektra, centraliziranosti dijagnostičkih usluga u glavnim gradovima i ulozi roditelja u prilagodbi djece na svakodnevni život.
atipični komunikacijski razvoj ; socijalna kognicija ; rana intervencija ; prilagodba ; predškolski sustav obrazovanja
nije evidentirano
engleski
Atypical communicative development and socioadaptive functioning in the early age
nije evidentirano
atypical communicative development ; social cognition ; early intervention ; adjustment ; preschool education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (1-2 (105-106))
2010.
279-303
objavljeno
1330-0288
1848-6096