Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aspergerov sindrom u dječjoj dobi (CROSBI ID 149762)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Šimleša, Sanja ; Ljubešić, Marta Aspergerov sindrom u dječjoj dobi // Suvremena psihologija, 12 (2009), 2; 373-390

Podaci o odgovornosti

Šimleša, Sanja ; Ljubešić, Marta

hrvatski

Aspergerov sindrom u dječjoj dobi

Aspergerov sindrom je razvojni poremećaj koji pripada širokoj kategoriji pervazivnih razvojnih poremećaja. Iako je svjesnost o zastupljenosti, dijagnostici i terapiji Asperger sindroma porasla nakon uključivanja u DSM-IV (1994), postoje još brojna pitanja i nepoznanice koje se vežu uz samu dijagnostiku i intervenciju kod djece i mladih s Aspergerovim sindromom. Glavno kliničko obilježje djece s Aspergerovim sindromom su brojne poteškoće vezane uz socijalne interakcije, poteškoće komunikacije, uski i specifični interesi, iako se radi o populaciji prosječne ili nadprosječne inteligencije i dobrih ekspresivnih jezičnih sposobnosti. Navedene „ jake strane“ su ujedno i glavna obilježja koja ih razlikuju od autizma. Teškoće koje se očituju tijekom socijalnih interakcija kod ove djece su: nerazumijevanje neverbalnih signala, emocija, problemi s razumijevanjem metafora, ironije, sarkazma, teškoće u započinjanju spontane konverzacije, « ; egocentričan konverzacijski stil» ; , teškoće apstraktnog mišljenja, razvojno neprikladni interesi… Premda se ovaj poremećaj najlakše prepoznaje s polaskom djeteta u školu kada treba udovoljiti određenim zahtjevima okoline (sjediti mirno, ne ometati drugu djecu dok slušaju, ne upadati u riječ i sl.), uz preduvjet poznavanja tijeka socio-kognitivnog razvoja, ovaj poremećaj se može prepoznati i pratiti još u predškolskome razdoblju, te dijete i roditelje uključiti u odgovarajuće terapijske postupke. Što se tiče etiologije Aspergerovog sindroma, postoje različite psihološke teorije te neurobiološka objašnjenja koja objašnjavaju neke od poteškoća navedene skupine. Potrebna su daljnja istraživanja u tom području kako bi se objasnili eventualni uzroci te utvrdili primjereni terapijski postupci za pojedince s Aspergerovim sindromom.

Aspergerov sindrom; poteškoće socijalne interakcije; poteškoće komunikacije

nije evidentirano

engleski

Asperger syndrome in childhood

nije evidentirano

Asperger syndrome; social interaction difficulties; communication impairments

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2)

2009.

373-390

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost