Marketinški splet kao rezultat marketinške strategije na primjeru "Konzuma" d.d. (CROSBI ID 352917)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lukić, Đurđica
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Marketinški splet kao rezultat marketinške strategije na primjeru "Konzuma" d.d.
Kako bi se u pojedinim organizacijama, pa tako i onim trgovinskim, marketing primjenjivao na što adekvatniji način i kako bi polučio što bolje rezultate, organizacije se koriste određenom kombinacijom marketinških instrumenata zvanom marketinški miks ili marketinški splet. No, tek kada odabere svoju sveukupnu konkurentnu marketinšku strategiju, tvrtka je spremna za detaljno planiranje spleta marketinga. Razvijanje marketinških strategija i planiranje marketinškog spleta dio je procesa upravljanja marketingom. Strategija marketinga obuhvaća temeljna načela putem kojih marketinška uprava očekuje ostvarenje svojih poslovnih i marketinških ciljeva na ciljnom tržištu. Za svaku opću strategiju marketinga potrebno je specificirati marketinški miks (splet). Marketinški splet je jedna (najbolja) od velikog broja mogućih kombinacija instrumenata marketinga. U literaturi je najčešća podjela na četiri instrumentalna područja marketinga, poznata kao "4P", a to su proizvod, cijena, promidžba i distribucija. Kada je riječ o trgovinskom poduzeću, najčešće se obrađuje marketinški splet u maloprodaji tj. maloprodajni splet kojeg čine splet dobara i usluga, komunikacijski splet i splet fizičke distribucije. Maloprodajni splet prikazuje se i u obliku "6P" kojeg čine: proizvod, ljudi, predstavljanja, promocija, mjesto i cijena. Kada se govori o proizvodu riječ je o dubini i širini asortimana trgovačke robe. Ljudi su ti koji pružaju usluge potrošačima, te izgledom i ponašanjem utječu na imidž prodavaonice. U prodavaonici se predstavljaju proizvodi koji se nude, a poseban značaj pripada razmještaju robe u prodavaonici i prodajnoj atmosferi. Promocija se odnosi na osobnu prodaju, oglašavanje, publicitet i odnose s javnošću, unaprjeđivanje prodaje, usluge kupcima. U kontekstu mjesta bitni su lokacija prodavaonice i njezino radno vrijeme. Kod cijene su važna temeljna opredjeljenja, a za tim i sniženja, povišenja, određivanje linija cijena te diskontiranje. U ovome su radu prikazane su teorijske spoznaje o marketinškom spletu kao rezultatu marketinške strategije, s naglaskom na maloprodajni splet, a isto je analizirano na najvećem hrvatskom maloprodajnom lancu "Konzumu" d.d.
upravljanje marketingom; marketinška strategija; marketinški splet (miks); maloprodajni splet
nije evidentirano
engleski
Marketing mix as a result of marketing strategy on example of "Konzum" d.d.
nije evidentirano
marketing management; marketing strategy; marketing mix; retail mix
nije evidentirano
Podaci o izdanju
68
19.05.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek