Elektrotehnička sigurnost uzemljivačkog sustava električnog postrojenja (CROSBI ID 353030)

Šodan, Vibor Elektrotehnička sigurnost uzemljivačkog sustava električnog postrojenja / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Šodan, Vibor

Vujević, Slavko

Elektrotehnička sigurnost uzemljivačkog sustava električnog postrojenja

U prvom poglavlju prikazani su osnovni problemi i opasne situacije kod sigurnosnih mjera i uzemljenja, te opisane okolnosti koje mogu uzrokovati električni udar. U drugom poglavlju navedene su posljedice djelovanja električne struje na ljudsko tijelo, važnost brzine isključenja kvara, te na temelju ispitivanja iznesene su dopuštene vrijednosti struje koju ljudsko tijelo može podnijeti. U trećem poglavlju smo uz pomoć Theveninovog ekvivalenta dobili točnije metode za proračun dodirnog napona i istražili utjecaj dodavanja šljunka na dodirni napon ili napon koraka. U četvrtom poglavlju obrađuju se karakteristike s aspekta otpornosti tla, ovisnosti o strukturi i vlažnosti tla, i opisane su dvije metode geoelektričnog sondiranja. U petom poglavlju određuje se maksimalna struja uzemljivača uz pomoć redukcijskog faktora. U šestom poglavlju se obrađuje projektiranje uzemljivača koje je u cilju što veće sigurnosti napona koraka i dodirnog napona, te njegovo unaprjeđenje. U sedmom poglavlju se obrađuje problematika uzemljenja ograde trafostanice i mjere za smanjenje dodirnog napona. U osmom poglavlju se obrađuje tematika izvebe uzemljivačkog sustava, te se opisuju dvije uobičajne metode instalacije uzemljivača i razmatranje sigurnosti tijekom naknadnih iskopavanja.

elektrotehnička sigurnost; uzemljivački sustav; električno postrojenje

Electrical safety of a electric power facility grounding system

electrical safety; grounding system; electrical power facility