Uzemljenje neutralne točke razdijelnih mreža (CROSBI ID 353039)

Penić, Andrea Uzemljenje neutralne točke razdijelnih mreža / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2009

Penić, Andrea

Vujević, Slavko

Uzemljenje neutralne točke razdijelnih mreža

Cilj diplomskog rada je bio utvrditi glavnu upotrebu i metode uzemljivačkog sustava te prezentirati osnovne razloge za i protiv uzemljenja. U prvom se poglavlju, diplomskog rada opisuje se uzemljivački sustav. Metode uzemljenja neutralne točke su otporničko uzemljenje, induktivno uzemljenje, rezonantno uzemljenje i kruto uzemljenje. Opisan je odabir neutralne točke sustava, uzemljenje u točkama koje nisu neutralna točka sustava i lokacija točke uzemljenja sustava. Drugo poglavlje daje nam osnovni problem uzemljenja koji se odnosi na dva proturječna kriterija. Treće poglavlje opisuje sustave uzemljenja u razdjelnim mrežama. U poglavlju o dimenzioniranju sustava uzemljenja govorilo se o kriterijima koja trebaju biti ispunjena da bi se zaštitila postrojenja, ali i ljudi i životinje. Kod dimenzioniranja uzemljenja obzirom na strujna opterećenja određeno je strujom kvara koja teče kroz njega. Ovaj način dimenzioniranja upotrebljava se samo kad je riječ o maloomskom uzemljenju. Također je bilo riječi i o dimenzioniranju uzemljenja obzirom na napone uzemljenja. Napon uzemljenja jednak je najvećoj razlici potencijala između sustava uzemljenja i neutralne zemlje. Posebno je opisan dio te razlike potencijala koji se naziva dodirni napon ili napon koraka, a opasan je za ljude. Taj napon je proporcionalan naponu uzemljenja tako da smanjenjem napona uzemljenja povećavamo i čovjekovu sigurnost. U poglavlju o izvedbi uzemljivača bilo je riječi o otpornosti, izvedbi i obliku uzemljivača. U zadnjem poglavlju dat je kratki opis o normama koje su korištene u ovom radu.

uzemljenje; neutralna točka; razdijelne mreže

Grounding of the neutral point of distribution networks

grounding; neutral point; distribution network