Značajke i primjena linijskih odvodnika prenapona (CROSBI ID 353043)

Kurtović, Damir Značajke i primjena linijskih odvodnika prenapona / Vujević, Slavko (mentor); Split, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, . 2008

Kurtović, Damir

Vujević, Slavko

Značajke i primjena linijskih odvodnika prenapona

Tema ovog diplomskog rada su bili linijski odvodnici prenapona, odnosno njihove značajke i primjena. Kako je njihova zadaća zaštita od prenapona, u drugom poglavlju je objašnjen pojam prenapona, spomenute su osnovne vrste prenapona i objašnjen je pojam povratnog preskoka, kojeg uzrokuje amtosferski prenapon izazvan udarom munje. Treće poglavlje je posvećeno klasičnim načinima zaštite vodova koji više nisu dovoljni zbog sve većih zahtjeva potrošaća za kvalitetnom isporukom električne energije. U kratkim crtama opisana je funkcija zaštitnog užeta i zaštitnog iskrišta, te je spomenuta mogućnost poboljšanja otpora uzemljenja. U četvrtom poglavlju prešlo se na glavnu tematiku diplomskog rada, na linijske odvodnike prenapona. Kako je glavni dio modernih linijskih odvodnika prenapona zapravo metal-oksidni odvodnik prenapona, koji se već dugo koristi u postrojenjima, navedene su njegove glavne značajke, objašnjena je njegova konstrukcija i dati su osnovni podaci. Opisani su opći radni principi i konstrukcija dviju vrsta linijskih odvodnika prenapona koje se koriste u svijetu, te je data usporedba njihove učinkovitosti u zaštiti od atmosferskih prenapona. Uspješnost linijskih odvodnika prenapona u zaštiti vodova potvrđena je u petom poglavlju koje prikazuje rezultate postignute simulacijom u ATP-EMTP programskom paketu. U šestom poglavlju iznesena su neka iskustva u primjeni odvodnika prenapona na vodovima u svijetu i u Republici Hrvatskoj, iz kojih je vidljivo kako je primjena linijskih odvodnika prenapona postigla odlične rezultate.

odvodnik prenapona; linijski; značajke

Characteristics and application of line over-voltage surge arresters

over voltage surge arrester; line; characteristics