Simulacije udara bure na vozilo i zaštita vozila od vjetra cestovnim vjetrobranima: Eksperimentalna ispitivanja u zračnim tunelima (CROSBI ID 548114)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kozmar, Hrvoje
hrvatski
Simulacije udara bure na vozilo i zaštita vozila od vjetra cestovnim vjetrobranima: Eksperimentalna ispitivanja u zračnim tunelima
Tijekom proteklog desetljeća došlo je do intenzivne izgradnje brzih prometnica na području Republike Hrvatske s ciljem povećanja sigurnosti i komfora sudionika u prometu. Tijekom gradnje hrvatskih autocesta posebna je pažnja posvećena utjecaju vjetra na stabilnost vozila i zaštiti vozila od vjetra, s obzirom da su na Jadranskoj obali izmjerene maksimalne brzine vjetra ikad zabilježene u Evropi (Maslenički most, oko 250 km/h), a pojave nestabilnosti vozila uslijed vjetra su posebno izražene pri velikim brzinama prometovanja vozila koje su karakteristične za autoceste. U ovom predavanju bit će prikazan dio rezultata dviju eksperimentalnih studija provedenih u zračnim tunelima na Sveučilištu Notre Dame u SAD-u i na Sveučilištu u Firenci, Italija, s ciljem ispitivanja nestabilnosti vozila uzrokovanih bočnim udarima bure i aerodinamičkog dizajniranja cestovnih vjetrobrana na autocesti Rijeka-Zagreb. U zračnom tunelu Sveučilišta Notre Dame u SAD-u je uz potporu Fulbright-ove Zaklade eksperimentalno u zračnom tunelu simulirano strujanje bure. Bočnom nastrujavanju bure je bio izložen model vozila na modelu sekcije mosta, budući da su vozila najizloženija bočnim udarima vjetra upravo na mostovima. Na temelju rezultata mjerenja izračunati su iznosi bočnih i uzgonskih sila na vozilo, kao i moment prevrtanja vozila za različite konfiguracije vozila, kuta nastrujavanja bure, snage udara bure. Rezultati ukazuju na prirast stacionarnih opterećenja vozila s jačanjem udara bure. Nestacionarna opterećenja su uvjetovana frekvencijom izmjene udara bure i razdoblja zatišja, i jačaju s prirastom snage udara bure. Nestacionarna bočna sila je većim dijelom uvjetovana odvajanjem struje zraka od ruba mosta, dok su uzgonska sila i moment prevrtanja vozila uvjetovani i odvajanjem struje zraka od ruba mosta i frekvencijom izmjene udara bure i razdoblja zatišja. U zračnom tunelu Sveučilišta u Firenci provedena su eksperimentalna ispitivanja s ciljem optimizacije aerodinamičke forme cestovnih vjetrobrana. Projekt je proveden u suradnji Fakulteta Strojarstva i Brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Instituta za Industrijsku Aerodinamiku Sveučilišta u Firenci, Inženjersko-Projektnog Zavoda iz Zagreba i poduzeća Autocesta Rijeka-Zagreb. Cilj je bio odrediti optimalnu formu vjetrobrana za zaštitu vozila od vjetra na vijaduktima Hreljin i Bukovo na dionici autoceste Rijeka-Zagreb. U okviru ovog predavanja će biti prikazan dio rezultata o utjecaju visine i poroznosti zaštitne ograde, kao i o utjecaju kuta nastrujavanja na brzine vjetra iza zaštitne ograde, na modelima voznih kolnika vijadukata Hreljin i Bukovo.
Udari vjetra; vozilo; cestovni vjetrobrani; zračni tunel
nije evidentirano
engleski
Simulation of wind gusts effects on vehicle and vehicle protection using wind barriers: Wind tunnel experiments
nije evidentirano
Wind gusts; vehicle; wind barriers; wind tunnel
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Hrvatsko društvo za mehaniku
pozvano predavanje
21.05.2009-21.05.2009
Zagreb, Hrvatska