Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Praćenje ranog komunikacijskog razvoja pomoću ljestvice ranoga dječjeg razvoja (CROSBI ID 353103)

Ocjenski rad | diplomski rad

Cvitković, Marion Praćenje ranog komunikacijskog razvoja pomoću ljestvice ranoga dječjeg razvoja / Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2009

Podaci o odgovornosti

Cvitković, Marion

Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina

hrvatski

Praćenje ranog komunikacijskog razvoja pomoću ljestvice ranoga dječjeg razvoja

U istraživanju je korištena KID-HR ljestvica ranoga dječjeg razvoja, hrvatska verzija ljestvice KIDS, autora Reuter i Wozniak (1996.). Navedenom ljestvicom prikupljeni su podaci o ispitaniku u svrhu praćenja razvojnih promjena u svim domenama razvoja: kognitivnoj, motoričkoj, komunikacijskoj, domeni samopomoći te u društvenoj domeni. Poseban naglasak stavljen je na komunikacijski razvoj ispitanika. Ispitivanje je provedeno u deset vremenskih točaka, a ljestvicu je ispunjavala majka. Kvalitativna i statistička obrada rezultata ukazuju na značajnost razvojnih promjena obzirom na kronološku dob. Razina usvojenih vještina obuhvaćenih ljestvicom progresivno se povećava s dobi. Razvoj u pojedinim domenama ne napreduje jednoliko već ga karakteriziraju oscilacije. Postoji niz čimbenika koji može utjecati na ovakve rezultate. Za vrednovanje rezultata ispitivanja korištene su američke normne vrijednosti jer hrvatske još uvijek nisu utvrđene što zasigurno utječe na dobivene rezultate. Jedan od čimbenika je mogućnost pogreške u mjerenju i procjeni, također relativna pouzdanost roditelja kao izvjestitelja. Važan čimbenik je i nejasnost pojedinih čestica, što potvrđuje i ispitanikova majka. Usprkos velikoj količini čestica koju KID-HR ljestvica sadrži pokazala se kao dobar izvor informacija o razvoju djeteta, kako roditelju tako i stručnjacima.

rani komunikacijski razvoj; rana procjena i intervencija; KIDS ljestvica

nije evidentirano

engleski

Follow-up of Early Communicative Development Through KID Scale

nije evidentirano

early communication development; early evaluation and intervention; KID

nije evidentirano

Podaci o izdanju

77

01.06.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija