Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Validacija skale percipiranog roditeljskog ponašanja u kontekstu samootkrivanja adolescenata (CROSBI ID 548202)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Tokić, Ana ; Pećnik, Ninoslava Validacija skale percipiranog roditeljskog ponašanja u kontekstu samootkrivanja adolescenata. 2009

Podaci o odgovornosti

Tokić, Ana ; Pećnik, Ninoslava

hrvatski

Validacija skale percipiranog roditeljskog ponašanja u kontekstu samootkrivanja adolescenata

Roditeljsko znanje o dnevnim aktivnostima adolescenta povezano je sa brojnim indikatorima adolescentske prilagodbe, a dominantni izvor tog znanja predstavlja djetetovo spontano i slobodno samootkrivanje (Stattin i Kerr, 2000). Otvara se pitanje kako roditelji mogu svojim ponašanjem potaknuti samootkrivanje ili ga pak obeshrabriti i time indirektno utjecati na prilagodbu adolescenta. Dosadašnja istraživanja roditeljske uloge u objašnjavanju učestalosti i dubine samootkrivanja adolescenata uglavnom su usmjerena na mjerenje generalnih dimenzija roditeljstva kao što su prihvaćanje, toplina, bihevioralna i psihološka kontrola (npr. Soenens i sur., 2006), dok se o specifičnim roditeljskim ponašanjima u konkretnoj interakciji vezanoj uz samootkrivanje adolescenta mnogo manje zna. Osim roditeljskih negativnih reakcija na povjereni sadržaj koje mogu inhibirati buduća samootkrivanja (Kerr i sur., 1999), može se pretpostaviti da i određena roditeljska ponašanja koje adolescenti percipiraju pozitivnim mogu facilitirati proces samootkrivanja. U svrhu identificiranja takvih roditeljskih ponašanja provedene su četiri fokusne grupe s učenicima sedmih i osmih razreda jedne osnovne škole u Zagrebu (Tokić i Pećnik, u tisku). Na temelju učeničkih odgovora o roditeljskim reakcijama i ponašanjima koja ohrabruju, odnosno obeshrabruju njihova samootkrivanja konstruirana je preliminarna verzija Skale percipiranog roditeljskog ponašanja u kontekstu samootkrivanja koja se sastoji od dva dijela: skala facilitirajućih roditeljskih ponašanja i skala inhibirajućih roditeljskih ponašanja. U svrhu validacije, na 263 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola u Zagrebu primijenjena je preliminarna verzija Skale te Upitnik samootkrivanja o dnevnim aktivnostima (Stattin i Kerr, 2000) i Upitnik samootkrivanja o osjećajima i brigama (Kerr, Stattin i Trost, 1999). Provjerena je latentna struktura i koeficijenti unutarnje konzistencije subskala. Rezultati pokazuju povezanost percipiranih roditeljskih ponašanja i mjera aktualnog samootkrivanja roditeljima što ukazuje na prediktivnu, ali i konstruktnu valjanost instrumenta.

adolescent; samootkrivanje; roditeljsko ponašanje; validacija skale

nije evidentirano

engleski

Validation of the Scale of Perceived Parental Behavior in Context of Adolescents' Self-Disclosure

nije evidentirano

adolescent; self-disclosure; parental behavior; scale validation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

II.hrvatski kongres primjenjene psihologije

predavanje

03.06.2009-09.06.2009

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija