Izgradnja scenarija učenja i poučavanja pomoću računala u nastavi matematike (CROSBI ID 330963)

Nadoveza, Marina Izgradnja scenarija učenja i poučavanja pomoću računala u nastavi matematike / Stankov, Slavomir (mentor); Stankov, Slavomir (neposredni voditelj). Split, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split, . 1997

Nadoveza, Marina

Stankov, Slavomir

Stankov, Slavomir

Izgradnja scenarija učenja i poučavanja pomoću računala u nastavi matematike

Neprestano se poseže za novim sredstvima, metodama i organizacijskim oblicima učenja kako bi tehnologija obrazovanja bila što efikasnija. Tu se posebno ističe računalo kao sredstvo suvremene informacijske tehnologije. U svemu tom važnu ulogu ima nastava pomoću računala, kao jednog od najpespektivnijih usavršavanja obrazovne tehnologije. Već određeni broj godina mnogi pedagoški djelatnici pokazuju zanimanje za uvođenje i ispitivanje mogućnosti korištenja računala u obrazovnom procesu. Multimedijsko oblikovanje izvora znanja u nastavi danas je najaktualnija i najučestalija tema u sklopu tzv. inovacije u obrazovnoj tehnologiji. Multimedijski pristup može se definirati kao korištenje svih onih medija koji u danoj situaciji optimalno pridonose komunikativnoj kompetenciji učenika. Novo u tom pristupu je to što izbor medija nije prepušten slučaju, nego je to dio sustava koji su zacrtali sastavljači nastavnog plana i programa i autor nastavnog materijala, a u skladu s određenom situacijom primjenjuje učitelj u razredu. Nastava je u svojoj osnovi djelatnost komuniciranja koja se ostvaruje između njihovih sudionika, pa stoga medije možemo podijeliti na: a) medije s jednosmjernim tijekom komuniciranja (audioprijenos, videoprijenos i audio-videoprijenos), b) medije s dvosmjernim tijekom komuniciranja (računala). Računala kao individualni nastavni medij multimedijskih mogućnosti imaju važnu ulogu u nastavi. Ona omogućuju veću razinu koordinacije raznih tehničkih medija u prijenosu informacija u nastavi, a i sama po sebi obuhvaćaju niz njihovih pojedinačnih mogućnosti. Za razliku od sredstava niže tehnološke razine, računalo je medij najširih mogućnosti, u neku ruku medij svih medija. Dakle možemo reći da računala predstavljaju ono za čim suvremena nastava teži. Programirana nastava zajedno sa strojevima za učenje, te brzim razvojem i usavršavanjem računalne tehnologije utjecala je na pojavu i razvoj nastave pomoću računala (u daljnjem tekstu NPR-a) novim pristupom procesu učenja, novom organizacijom nastavnog gradiva, uvažavanjem individualnih osobina svakog učenika, te izmjenom mjesta i uloge učitelja. Rad s računalom nije značajan samo zato što može olakšati izvođenje nastave i povećati njezinu efikasnost, već i zbog toga što je računalo prisutno, kao značajan čimbenik, u upravljanju i donošenju odluka relevantnih za razvoj privrede i cijelog društva. NPR i računalno simuliranje ujedno pripremaju učenika za život u modernom industrijskom društvu. Upravo zbog svega toga ovaj će se rad u daljnjem tekstu posvetiti primjeni računala u nastavi i scenariju učenja i poučavanja uz prikaz primjera scenarija poduke u nastavi matematike.

Proces učenja i poočavanja; Nastava pomoću računala; Scenarijo učenja na računalau; Nastava matematike

Learning and Teaching Computer supported scenario in instruction of mathematics

Learning and Teaching; Computer Assisted Instruction; Computer supported scenario; instruction of mathematics