Nova paradigma u učenju i poučavanju o četverokutima. (CROSBI ID 330964)

Juranović, Ružica Nova paradigma u učenju i poučavanju o četverokutima. / Stankov, Slavomir (mentor); Stankov, Slavomir (neposredni voditelj). Split, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split, . 1999

Juranović, Ružica

Stankov, Slavomir

Stankov, Slavomir

Nova paradigma u učenju i poučavanju o četverokutima.

Razvoj nastavnih pomagala omogućio je izgradnju suvremenih tutorskih sustava baziranih na umjetnoj inteligenciji. Ovakvi sustavi su se razvijali sukladno s tehnologijskom osnovicom sastavnih jedinica i doživjeli nekoliko generacija, od programiranih udžbenika, programirane nastave u specijaliziranim učionicama, do sustava s računalnom programskom opremom. Ovi sustavi nikad neće moći u potpunosti zamijeniti ulogu učitelja, naročito njegovu odgojnu komponentu, ali mogu učitelju olakšati rad i dati dinamiku nastavnom procesu. Nova sredstva i metode u obrazovnom procesu imat će utjecaja na novi pristup procesu učenja, novu organizaciju nastavnog gradiva, uvažavajući individualne osobine svakog učenika, kao i izmjenu mjesta i uloge učitelja u obrazovnom procesu. Predmet naših razmatranja je individualizirana tutorska nastava poduprta suvremenim računalnim i komunikacijskim tehnologijama, koja se izričito razlikuje od klasične frontalne razredne nastave. Postignuća u području umjetne inteligencije i njene primjene u nastavi izvor su nove generacije nastavne tehnologije koja je visoko sofisticirana i porilagođena individualnim potrebama učenika. U drugom poglavlju diplomskog rada riječ je o učenju i poučavanju u informacijskom društvu, o mogućnostima i perspektivi suvremene nastave te o potrebama modernog čovjeka za cijeloživotnim obrazovanjem. Treće poglavlje donosi osvrt na tradicionalnu metodičku pripremu iz područnog znanja koje obuhvaća gradivo iz matematike namijenjeno učenicima šestog razreda osnovne škole. Točnije, radi se o gradivu iz geometrije koje obuhvaća četverokute, njihova svojstva, osnovne konstrukcije i izračunavanje opsega tih likova. Gradivo iz četverokuta obrađeno u ovom diplomskom radu izneseno je na način da je priložen izvadak iz udžbenika za matematiku šestog razreda osnovne škole, nakon čega je dan osvrt na izloženo gradivo i na mogućnosti koje dani udžbenik pruža u realizaciji odgojno-obrazovnih ciljeva i zadataka. U četvrtom poglavlju govori se o inteligentnoj hipermedijskoj autorskoj ljusci Tutor-Ekspert System (TEx-Sys). Ukratko je opisan način rada na ljusci i iznesene su mogućnosti koje ona pruža u učenju i poučavanju. Kao doprinos daljem razvijanju ljuske u bazu znanja ugrađeno je gradivo o četverokutima izneseno u drugom poglavlju, naravno, pripremljeno i prilagođeno za rad na ljusci. Područno znanje je spremljeno u bazu znanja “CETIRI”. Posebno je potrebno naglasiti da implementiranje područnog znanja u TEx-Sys predstavlja tek jedan od mogućih načina interpretacije istog. Zaključne misli su dane u petom poglavlju, dok je u šestom poglavlju dan popis literature koja je korištena prilikom pisanja diplomskog rada.

Suvremene informacijske tehnologije; Inteligentni tutorski sustavi; učenje i poučavanje; četverokut; baza znanja

New paradigm of learning and teaching process about rectangle.

New information technology; Intelligent Tutoring Systems; learning and teaching; rectangle; knowledge base