Tijelo, pokret i ples u rehabilitaciji slušanja i govora djece s umjetnom pužnicom (CROSBI ID 473158)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pintar, Vesna
hrvatski
Tijelo, pokret i ples u rehabilitaciji slušanja i govora djece s umjetnom pužnicom
Igre tijelom u pokretu i ples ulaze u jedan od oblika dječjeg ponašanja i na različitim stupnjevima razvoja spontano se pojavljuju. U tim aktivnostima dijete razvija kreativnost i osjećaj za umjetnost i ima mogućnost iskazati svoje sposobnosti i sklonosti, što djecu uvijek veseli. Priroda je djece takva, da oni vole pokret i ples. Djeci oštećenoga sluha ugradnja umjetne pužnice otvara put bržeg i kvalitetnijeg cjelovitog razvoja u kojem se očekuje spontaniji razvoj govora. Zvuk, koji je sada sveprisutan u životu ove djece, približava njihove mogućnosti razvoju djece bez poteškoća. Za očekivati je, da će veći broj ove djece pokazati sklonosti prema pokretu i plesu. A kako će se slušanje i govor kod ove djece razvijati ovisi o: - probuđenoj i razvijenoj cjelovitoj senzorici tj. polisenzorici - afektivnom, emocionalnom, socijalnom i mentalnom razvoju - dobro razvijenoj motorici, koja podrazumijeva dobre motoričke odgovore na svim razvojnim stupnjevima odrastanja. Prema osnovnim načelima VTM-e tijelo ima veliku ulogu u razvoju slušanja i govora. Aktivno je u svim karikama govorne komunikacije (emisiji - transmisiji - percepciji i reprodukciji) pa se tjelesni senzibilitet razvija kroz sve rehabilitacijske postupke ove metode. Tijelo, pokret i ples imaju istaknutu ulogu u rehabilitacijskim postupcima "Stimulacije pokretom" i "Harmoniji tijela" i oni su ovdje sredstva putem kojih se ispravljaju greške i razvija sklad u senzo-psiho-motornom razvoju (HT) te potiču i razvijaju slušanje i govor (SP). Programi ovih postupaka nisu se bitno promijenili u radu s djecom s umjetnom pužnicom. U VTM-i se oduvijek primjenjuju i slijede programi odgoja i obrazovanja redovnih vrtića i škola. Primijećeno je da ova djeca spontanije započinju plesati uz glazbu, brže povezuju pokret i pjevanje u cjeloviti izraz i postižu veću prirodnost i kreativnost u igrama dramatizacije u kojima se kreću "kao ...", pjevaju, plešu i govore. Ako dijete s umjetnom pužnicom pokazuje da ima poetškoća na bilo kojem području procesa "senzorika - afektivnost - motorika", potrebno ih je rehabilitacijom prebroditi. To je osnovni zadatak postupka "Harmonije tijela". Tom djetetu potrebno je omogućiti individualni rad kroz ovaj postupak, a ponekad, prema težini slučaja i individualizirani program rehabilitacije. U postupku "Stimulacije pokretom" ovo će dijete zaostajati i biti manje uspješno u rehabilitaciji slušanja i govora od ostale djece, kojima je umjetna pužnica ugrađena u istom vremenskom periodu pa i kasnije. Zato i ovaj postupak treba provoditi i kroz individualni rad. U buđenju i razvoju fonacije, afektivnog krika i igrama glasom - u razvoju artikulacije i igrama artikulacije - u usvajanju ritma i intonacije govora, važno je koristiti sva iskustva i sposobnosti koje je dijete steklo u postupku "Harmonije tijela".
umjetna pužnica ; stimulacije pokretom
nije evidentirano
engleski
Body, movement and dance in the rehabilitation of hearing and speech of children with cochlear implant
nije evidentirano
cochlear implant ; movement stimulation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
---.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Drugi tečaj ze rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
Zagreb: Poliklinika SUVAG
Podaci o skupu
Drugi tečaj za rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
predavanje
22.05.2000-24.05.2000
Zagreb, Hrvatska