Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari (CROSBI ID 548450)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar
hrvatski
Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari
U nastavi kemije (i prirodoslovlja) prema HNOS- u pokus je središnji nastavni element. To znači da je pokus izvorište koje određuje organizaciju budućega nastavnog sata, a to znači i primjenjenu nastavnu strategiju. Prema tome, u dobra nastavnika, čitava će se strategija poučavanja temeljiti na odabranom nizu prikladnih pokusa (pri čemu nastavnik ima slobodu njihova odabira). Pri tome su glavni nastavni ciljevi: - učiniti nastavu kemije relevantnom za život, - omogućiti učenicima da usvoje temeljne kemijske koncepte, - razvijati intelektualne, komunikacijske, socijalne, moralne i osobne stavove učenika. Tijekom nastavnoga sata koji odgovara takvoj nastavnoj strategiji učenik mora biti primoran rabiti već usvojena znanja kako bi uspio riješiti problem, a kao rješenje problema valja postaviti novi obrazovni ishod. Na taj način postiže se čvrsta povezanost nastavnih sadržaja u smislenu cjelinu i omogućuje trajno usvajanje znanja i razvijanje sposobnosti i vještina. Za ovako osmišljene nastavne satove možemo slobodno reći da su nova vrsta nastavnoga sata (radionički tip sata ili sat učeničkog istraživačkog mini- projekta), jer za svaki od njih u nizu možemo reći da je istovremeno sat ponavljanja, sat ispitivanja i sat uzimanja novih nastavnih sadržaja. Samo za takve nastavne satove možemo reći da "angažiraju učenika" i da ga osposobljavaju za cjeloživotno učenje. Naravno, ne smijemo smetnuti s uma da za provedbu takve nastavne strategije i učenici i nastavnici moraju biti dobro pripremljeni. U ovom sažetku dajemo kratak opis jednog problemskog zadatka koji može poslužiti kao temelj za osmišljavanje nastavnog sata radioničkoga tipa. OPIS PROBLEMA Na raspolaganju je sedam uzoraka različitih krutih bijelih tvari (CaCO3, CaSO4, škrob, NaOH, NaHCO3, Na2CO3 i glukoza), a smještene su u sedam epruveta (redom označenih A, B, C, D, E, F i G). Osim toga, ponuđeno je još pet reagensa u bočicama za dokapavanje (destilirana voda, ekstrakt crvenog kupusa, ocat, vodena otopina modre galice i Lugolova otopina). CILJ Odgonetnuti koja bijela tvar je u kojoj epruveti! Učenici su podijeljeni u pet grupa i trebaju predložiti plan i načiniti shemu rješavanja problema. Ponuđena rješenja valja saslušati i diskutirati ih. Ukoliko nema pravog rješenja voditelj radionice treba pitanjima pomoći učenicima da iznađu rješenje problema.
problemska nastava ; razvijanje nastavne strategije
nije evidentirano
engleski
Problem Solving - Seven White Substances
nije evidentirano
problem solving ; developing teaching strategy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
304-304.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka
Novak, Predrag
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo
978-953-6894-38-3
Podaci o skupu
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
poster
19.07.2009-22.07.2009
Trogir, Hrvatska