Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari (CROSBI ID 548450)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 304-304

Podaci o odgovornosti

Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar

hrvatski

Problemski zadatak - Sedam bijelih tvari

U nastavi kemije (i prirodoslovlja) prema HNOS- u pokus je središnji nastavni element. To znači da je pokus izvorište koje određuje organizaciju budućega nastavnog sata, a to znači i primjenjenu nastavnu strategiju. Prema tome, u dobra nastavnika, čitava će se strategija poučavanja temeljiti na odabranom nizu prikladnih pokusa (pri čemu nastavnik ima slobodu njihova odabira). Pri tome su glavni nastavni ciljevi: - učiniti nastavu kemije relevantnom za život, - omogućiti učenicima da usvoje temeljne kemijske koncepte, - razvijati intelektualne, komunikacijske, socijalne, moralne i osobne stavove učenika. Tijekom nastavnoga sata koji odgovara takvoj nastavnoj strategiji učenik mora biti primoran rabiti već usvojena znanja kako bi uspio riješiti problem, a kao rješenje problema valja postaviti novi obrazovni ishod. Na taj način postiže se čvrsta povezanost nastavnih sadržaja u smislenu cjelinu i omogućuje trajno usvajanje znanja i razvijanje sposobnosti i vještina. Za ovako osmišljene nastavne satove možemo slobodno reći da su nova vrsta nastavnoga sata (radionički tip sata ili sat učeničkog istraživačkog mini- projekta), jer za svaki od njih u nizu možemo reći da je istovremeno sat ponavljanja, sat ispitivanja i sat uzimanja novih nastavnih sadržaja. Samo za takve nastavne satove možemo reći da "angažiraju učenika" i da ga osposobljavaju za cjeloživotno učenje. Naravno, ne smijemo smetnuti s uma da za provedbu takve nastavne strategije i učenici i nastavnici moraju biti dobro pripremljeni. U ovom sažetku dajemo kratak opis jednog problemskog zadatka koji može poslužiti kao temelj za osmišljavanje nastavnog sata radioničkoga tipa. OPIS PROBLEMA Na raspolaganju je sedam uzoraka različitih krutih bijelih tvari (CaCO3, CaSO4, škrob, NaOH, NaHCO3, Na2CO3 i glukoza), a smještene su u sedam epruveta (redom označenih A, B, C, D, E, F i G). Osim toga, ponuđeno je još pet reagensa u bočicama za dokapavanje (destilirana voda, ekstrakt crvenog kupusa, ocat, vodena otopina modre galice i Lugolova otopina). CILJ Odgonetnuti koja bijela tvar je u kojoj epruveti! Učenici su podijeljeni u pet grupa i trebaju predložiti plan i načiniti shemu rješavanja problema. Ponuđena rješenja valja saslušati i diskutirati ih. Ukoliko nema pravog rješenja voditelj radionice treba pitanjima pomoći učenicima da iznađu rješenje problema.

problemska nastava ; razvijanje nastavne strategije

nije evidentirano

engleski

Problem Solving - Seven White Substances

nije evidentirano

problem solving ; developing teaching strategy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

304-304.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka

Novak, Predrag

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo

978-953-6894-38-3

Podaci o skupu

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

poster

19.07.2009-22.07.2009

Trogir, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija