Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rezultati pokusa i simbolički jezik (CROSBI ID 548667)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar Rezultati pokusa i simbolički jezik // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 305-305

Podaci o odgovornosti

Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar

hrvatski

Rezultati pokusa i simbolički jezik

Tijekom nastave kemije u osnovnoj školi učenici se susreću s mnogim problemima, a najveći od njih najvjerojatnije je učenje o stranim pojmovima na stranome jeziku. O čemu govorimo? U praksi, učenici se susreću s nepoznatim kemijskim fenomenima za koje nemaju već unaprijed izgrađen riječnik niti im je poznat cijeli niz pojmova i odnosa kojima bi ga mogli opisati i razjasniti. S druge strane, kemijski jezik kojim govore nastavnici učenicima je stran (posebice ukoliko nastavnici govore slengom struke). Simbolički jezik kojim se koriste kemičari odnosi se na svijet atoma i molekula, a ne na makrosvijet. Na žalost, nastavnička usta, kao i naši udžbenici, prečesto zrače tumačenja na razini makrosvijeta. To učenike još više zbunjuje. Upravo zato R. Gillespie piše: "Dok tumačite kemiju, neprestano naglašavajte vezu između makrosvijeta opažanja i submikroskopskog svijeta atoma i molekula!" [1] Svaki nas pokus, u principu, vodi u sva područja kemije (i fizike). Ipak, nisu svi pokusi jednako prikladni za određene nastavne ciljeve. Osmislili smo radionicu za koju smo odabrali prikladne pokuse na temelju kojih je moguće organizirati nastavu s ciljem svladavanja navedenih poteškoća: 1. Grijanjem vode u čaši nad plinskim plamenikom istražujemo promjenu agregacijskoga stanja, ali i reakciju nastajanja vode gorenjem ugljikovodika. Slijedi pouka o simboličkom jeziku. 2. Elektroliza vode u Hofmannovom aparatu, mjerenje napona na aparatu nakon završene elektrolize i potom eksplozija pripravljenoga praskavca predstavljaju temelj za tumačenje značenja simbola i jednadžbi kemijske reakcije. 3. Određivanje gustoće materijala od kojeg je izrađen uteg vodi nas do pojma veličinske jednadžbe. 4. Žarenje ljušture školjkaša i zaključci koji se mogu izvesti na temelju tog pokusa vježba su u stjecanju kemijske pismenosti. Puhanje u vodenu otopinu Ca(OH)2 jednako je dobar pokus u tom nastojanju. 5. Kristalizacija natrijeva acetata (ili natrijeva tiosulfata ili limunske kiseline) bitni su pokusi za poučavanje o zasićenosti otopina. [1] Ronald J. Gillespie, J. Chem. Ed. 74(5) (1997) 484-486.

razvijanje nastavne strategije ; rezultati pokusa ; kemijski simboli

nije evidentirano

engleski

Results of the Experiment and the Language of Symbols

nije evidentirano

development of the teaching strategy ; results of the experiment ; chemical symbols

nije evidentirano

Podaci o prilogu

305-305.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka

Novak, Predrag

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo

978-953-6894-38-3

Podaci o skupu

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

poster

19.07.2009-22.07.2009

Trogir, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija