Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Od polimera do elementarnih tvari (CROSBI ID 548668)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar Od polimera do elementarnih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 306-306

Podaci o odgovornosti

Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar

hrvatski

Od polimera do elementarnih tvari

Prema važećem programu nastave kemije koji vrijedi za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj [1] učenici bi trebali moći objasniti i razlikovati sljedeće pojmove: kemijski element, elementarna tvar, kemijski spoj, monomer, polimer, kemijska sinteza, kemijska analiza. Važno pitanje, a koje se po logici stvari nameće, je sljedeće: "Na koji način učenici dolaze do tih spoznaja?" Osmislili smo učenički istraživački mini-projekt koji učenicima omogućuje da na temelju pokusa koje će sami izvesti dođu do relevantnih zaključaka. Tijekom takvih nastavnih satova učenici stječu navike i razvijaju sposobnosti i vještine koje im omogućuju nastavak cjeloživotnog obrazovanja. Ovaj se učenički istraživački mini-projekt temelji na sljedeće tri postavke: 1. Škrob je, na nekoliko načina, moguće rastaviti na maltozu i zatim na glukozu. 2. Glukozu se dalje može rastaviti na ugljikov dioksid i etanol. 3. Jednostavnim pokusima moguće je pokazati da su šećeri izgrađeni od ugljika, kisika i vodika. U 90-minutnom nastavnom satu, koji se temelji na nizu od 10 jednostavnih pokusa, učenike se provodi kroz sve ove promjene. Potreban pribor i kemikalije vrlo lako može pribaviti svaki nastavnik. Zamišljeni nastavni scenarij omogućuje izravno ostvarivanje sljedećih općih ciljeva nastave kemije u osnovnoj školi: - nastava kemije treba biti poticajna za učenike i u njih razvijati znatiželju i interes za kemiju, - u učenika valja razvijati sposobnost racionalnog i kritičkog mišljenja te im omogućiti da postanu sposobni primijeniti kemijske spoznaje pri donošenju odluka i rješavanju problema, - učenici trebaju upoznati jezik kemije i postati sposobni (vješti) u načinu razmjene ideja u kemijskom okružju. [1] Nastavni plan i program za osnovnu školu, str. 272-278, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, 2006.

razvijanje nastavne strategije

nije evidentirano

engleski

From Polymers to Chemical Elements

nije evidentirano

development of the teaching strategy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

306-306.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Novak, Predrag

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo

978-953-6894-38-3

Podaci o skupu

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

poster

19.07.2009-22.07.2009

Trogir, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija