Od polimera do elementarnih tvari (CROSBI ID 548668)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar
hrvatski
Od polimera do elementarnih tvari
Prema važećem programu nastave kemije koji vrijedi za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj [1] učenici bi trebali moći objasniti i razlikovati sljedeće pojmove: kemijski element, elementarna tvar, kemijski spoj, monomer, polimer, kemijska sinteza, kemijska analiza. Važno pitanje, a koje se po logici stvari nameće, je sljedeće: "Na koji način učenici dolaze do tih spoznaja?" Osmislili smo učenički istraživački mini-projekt koji učenicima omogućuje da na temelju pokusa koje će sami izvesti dođu do relevantnih zaključaka. Tijekom takvih nastavnih satova učenici stječu navike i razvijaju sposobnosti i vještine koje im omogućuju nastavak cjeloživotnog obrazovanja. Ovaj se učenički istraživački mini-projekt temelji na sljedeće tri postavke: 1. Škrob je, na nekoliko načina, moguće rastaviti na maltozu i zatim na glukozu. 2. Glukozu se dalje može rastaviti na ugljikov dioksid i etanol. 3. Jednostavnim pokusima moguće je pokazati da su šećeri izgrađeni od ugljika, kisika i vodika. U 90-minutnom nastavnom satu, koji se temelji na nizu od 10 jednostavnih pokusa, učenike se provodi kroz sve ove promjene. Potreban pribor i kemikalije vrlo lako može pribaviti svaki nastavnik. Zamišljeni nastavni scenarij omogućuje izravno ostvarivanje sljedećih općih ciljeva nastave kemije u osnovnoj školi: - nastava kemije treba biti poticajna za učenike i u njih razvijati znatiželju i interes za kemiju, - u učenika valja razvijati sposobnost racionalnog i kritičkog mišljenja te im omogućiti da postanu sposobni primijeniti kemijske spoznaje pri donošenju odluka i rješavanju problema, - učenici trebaju upoznati jezik kemije i postati sposobni (vješti) u načinu razmjene ideja u kemijskom okružju. [1] Nastavni plan i program za osnovnu školu, str. 272-278, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, 2006.
razvijanje nastavne strategije
nije evidentirano
engleski
From Polymers to Chemical Elements
nije evidentirano
development of the teaching strategy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
306-306.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Novak, Predrag
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo
978-953-6894-38-3
Podaci o skupu
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
poster
19.07.2009-22.07.2009
Trogir, Hrvatska