Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

HNOS u nastavi kemije - usponi i padovi (CROSBI ID 548671)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Judaš, Nenad HNOS u nastavi kemije - usponi i padovi // Knjiga sažetaka, XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera / Novak, Predrag (ur.). Zagreb: Petrokemija Kutina, 2009. str. 308-308

Podaci o odgovornosti

Judaš, Nenad

hrvatski

HNOS u nastavi kemije - usponi i padovi

Posljednja reforma osnovnoškolske nastave u Hrvatskoj započela je 2005. godine i postala je poznata pod kraticom HNOS (Hrvatski nacionalni obrazovni standard, eng. CNES - Croatian National Educational Standard). Čini se da je ova reforma podigla više prašine i izazvala više kontroverzi od čuvene Šuvarove reforme iz sredine sedamdesetih godina prošloga stoljeća. Iako je period od četiri godine kratak za valoriziranje uspjeha i neuspjeha neke reforme školskoga sustava ipak je potrebno početi sagledavati njene uspjehe i probleme s kojima se susreće barem u pojedinim nastavnim predmetima. Ako ništa drugo, veliki uspjeh posljednje reforme hrvatskoga školskog sustava je činjenica da još uvijek traje. Što se tiče osnovnoškolske nastave kemije njene temeljne zasade su prema HNOS-u dobro postavljene, a njena svrha i opći nastavni ciljevi u skladu su sa svrhom i ciljevima nastave prirodoslovlja većine danas hvaljenih svjetskih kurikuluma. Na žalost, teško je predvidjeti hoće li buduća vremena omogućiti daljnji razvoj osnovnoškolske nastave kemije. Što nam, za sada, donosi HNOS u osnovnoškolskoj nastavi kemije? Ovdje ću izdvojiti samo neke važnije uspjehe i probleme. Uspjesi HNOS-a 1. Pokus je postao središnji nastavni element. 2. Nastavni sat kemije (prirodoslovlja) mora trajati 90 minuta. 3. Kad je dobro izvedena, nastava kemije izrazito aktivira učenike. 4. HNOS zahtijeva drukčiji pogled na nastavni plan, nastavni program i nastavnu strategiju. Problemi HNOS-a 1. Nedovoljna edukacija nastavnika za izvođenje nastave prema HNOS-u. 2. Velika opterećenost nastavnika. 3. Nedovoljna logistička podrška. 4. Loša propaganda i popularizacija HNOS-a. Poster će posebnim primjerom (Dinamička ravnoteža u osnovnoškolskoj nastavi kemije) diskutirati točku 4. iz Uspjeha HNOS-a s obzirom da je ona za nastavnike kemije čarobni ključ koji otvara tajna vrata i omogućuje im da se uspješno nose s većinom problema s kojima se susreću u praksi.

Hrvatski nacionalni obrazovni standard

nije evidentirano

engleski

CNES in Chemistry Teaching - Ups and Downs

nije evidentirano

Croatian National Educational Standard

nije evidentirano

Podaci o prilogu

308-308.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka, XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Novak, Predrag

Zagreb: Petrokemija Kutina

978-953-6894-38-3

Podaci o skupu

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

poster

19.07.2009-22.07.2009

Trogir, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija