Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što pokazuju rezultati nacionalnih ispita iz kemije (CROSBI ID 548674)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bazdan, Vanda ; Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad Što pokazuju rezultati nacionalnih ispita iz kemije // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 309-309

Podaci o odgovornosti

Bazdan, Vanda ; Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad

hrvatski

Što pokazuju rezultati nacionalnih ispita iz kemije

U proteklih tri godine u hrvatskom školskom sustavu provedeno je nekoliko nacionalnih ispita iz kemije. Rezultati ovih nacionalnih ispita izazvali su dvojake reakcije kako stručnjaka tako i javnoga mnijenja. Što se zapravo htjelo postići ovim ispitivanjima? Strategija izradbe nacionalnih testova temeljila se na novome konceptu obrazovnoga sustava koji Hrvatsku vodi prema društvu znanja i ciljevima zacrtanim u dokumentima Vlade RH i MZOŠ-a. [1, 2, 3, 4] Cilj je bio provjeriti sljedeća obrazovna postignuća: - usvojenost trajnih temeljnih znanja - sposobnosti (razumijevanje, primjena, analiza, evaluacija, sinteza, apstraktno mišljenje, uočavanje promjena, predviđanje promjena u danim okolnostima) - sposobnost rješavanja problemskih interdisciplinarnih zadataka - kompetencije u učenju istraživanjem i otkrivanjem i donošenju zaključaka na temelju rezultata istraživanja Stoga su testovi iz kemije bili koncipirani tako da se njima provjeravalo učeničke mogućnosti uporabe stečenih sposobnosti i znanja za rješavanje problemski postavljenih pitanja ili zadataka, a ne sposobnost reproduciranja napamet naučenih definicija i činjenica. Osim znanja, testovima se moralo vrednovati i sposobnosti i vještine stečene praktičnim radom - kompetentnost u eksperimentiranju i donošenju zaključaka na temelju rezultata pokusa. Dodajmo na kraj i ovu rečenicu: "Na temelju rezultata vanjskoga vrjednovanja svi važni subjekti u odgoju i obrazovanju trebaju razvijati sustav stručnoga usavršavanja, napredovanja i nagrađivanja učitelja." [5] [1] Plan razvoja sustava odgoja i obrazovanja 2005. – 2010., MZOŠ, 2005. [2] Prijedlog strategije za izradbu i razvoj nacionalnoga kurikuluma za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, MZOŠ, 2007. [3] Nastavni plan i program za osnovnu i srednju školu, MZOŠ, 1995. i 2006. [4] Hrvatski nacionalni obrazovni standard – HNOS, MZOŠ, 2006. [5] Strategija ekperimentalnoga vanjskoga vrjednovanja obrazovnih postignuća u predmetnoj nastavi, NCVVO, 2007.

nacionalni ispiti iz kemije ; analiza rezultata

nije evidentirano

engleski

National Exams in Chemistry - What Is Indicated by the Results

nije evidentirano

national exams in chemistry ; analysis of the results

nije evidentirano

Podaci o prilogu

309-309.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka

Novak, Predrag

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo

978-953-6894-38-3

Podaci o skupu

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

poster

19.07.2009-22.07.2009

Trogir, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija