Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemski zadatak - Pet otopina (CROSBI ID 548688)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Judaš, Nenad Problemski zadatak - Pet otopina // XXI. Hrvatski skup kemičara i kmeijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 312-312

Podaci o odgovornosti

Judaš, Nenad

hrvatski

Problemski zadatak - Pet otopina

Prema HNOS-u, nastavni program iz kemije zamišljen je tako da učenici do spoznaja trebaju doći vlastitom aktivnošću (aktivnim metodama učenja), a svoje sposobnosti razvijati praktičnim, perceptivnim i misaonim djelovanjem. U tom smislu je načinjena ova radionica. OPIS PROBLEMA Na raspolaganju je pet različitih tekućina: vodena otopina natrijeva karbonata, vodena otopina barijeva klorida, solna kiselina, sumporna kiselina i ekstrakt crvenoga kupusa. Ove tekućine nalaze se u plastičnim bočicama za dokapavanje označenim slovima A, B, C, D i E. Osim toga, ponuđen je još i odgovarajući tekst, konkretno prikladna pjesmica. U toj je pjesmici svaka tekućina jedan lik (Anto, Branko, Krešo, Petar i Mister K), a njihovi kemijski odnosi opisani su kroz stihove. CILJ Odgonetnuti koja bijela tvar je u kojoj epruveti! Učenici su podijeljeni u pet grupa i trebaju predložiti plan rješavanja problema, način zapisivanja podataka i način obrade podataka. Ponuđena rješenja valja prvo saslušati i diskutirati ih, pri čemu nastavnik mora usmjeravati diskusiju i omogućiti učenicima da sami iznađu najbolje rješenje. Ovaj problemski zadatak temelj je radionice koja je provedena više od trideset puta s vrlo različitim dobnim skupinama: učenicima trećeg i četvrtog razreda osnovne škole u Centru za poticanje darovitosti Bistrić, s učenicima VII razreda osnovne škole, s učenicima VIII razreda osnovne škole, s miješanim grupama učenika srednjih škola, sa studentima prve godine studija, sa starijim studentima tijekom Metodike nastave kemije, s osnovnoškolskim nastavnicima kemije i sa srednjoškolskim nastavnicima kemije. Način vođenja radionice, naravno, ovisi o dobnoj skupini. Ipak, bez obzira na dobnu skupinu radionica je svaki puta primarno usmjerena na razvijanje viših kognitivnih funkcija (kritičko i kreativno mišljenje). U vješto vođenoj radionici sudionici će ovisno o uzrastu sve dublje ulaziti u kemijske probleme, a da bi dali odgovore na postavljena pitanja morati će evaluirati, analizirati i primjenjivati usvojena znanja. [1] Nastavni plan i program za osnovnu školu, str. 272-278, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, 2006.

razvijanje nastavne strategije ; nastava usmjerena prema učeniku

nije evidentirano

engleski

Problem Solving - Five Solutions

nije evidentirano

development of the teaching strategy ; cooperative learning problem solving

nije evidentirano

Podaci o prilogu

312-312.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. Hrvatski skup kemičara i kmeijskih inženjera : knjiga sažetaka

Novak, Predrag

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo

978-953-6894-38-3

Podaci o skupu

XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

pozvano predavanje

19.07.2009-22.07.2009

Trogir, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija