Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ČOVJEK TO SAM JA - nastavna cjelina priređena za učenje i poučavanje u inteligentnim tutorskim sustavima (CROSBI ID 330972)

Ocjenski rad | diplomski rad

Szabo, Eleonora ČOVJEK TO SAM JA - nastavna cjelina priređena za učenje i poučavanje u inteligentnim tutorskim sustavima / Stankov, Slavomir (mentor); Stankov, Slavomir (neposredni voditelj). Split, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split, . 2000

Podaci o odgovornosti

Szabo, Eleonora

Stankov, Slavomir

Stankov, Slavomir

hrvatski

ČOVJEK TO SAM JA - nastavna cjelina priređena za učenje i poučavanje u inteligentnim tutorskim sustavima

Sve veća uloga računalnih tehnologija u svakodnevnom životu suvremenog čovjeka i široka mogućnost njihove primjene, između ostalog i pri učenju i poučavanju, potakla je nastajanje ovog diplomskog rada. Odabrano područno znanje obuhvaća gradivo 4. razreda osnovne škole, i to iz područja anatomije čovjeka koje je učenicima prilično apstraktno, a time i teže za usvajanje. TEx-Sys hipermedijska autorska ljuska omogućuje svojim multimedijskim karakterom da se to znanje slikovitije prikaže, te time olakša njegovo usvajanje od strane učenika. Da bi to znanje moglo biti ukomponirano u ovakav sustav, mora se prilagoditi njemu na određen način, tj. potrebno je to znanje formalizirati - utvrditi čvorove i veze, te kasnije dodati svakom čvoru pripadajuće hipermedijske atribute (slike, animacije i sl.). Zbog kompleksnosti ovog područnog znanja i da bi se omogućilo lakše korištenje njime, nastavna cjelina je razdijeljena na 8 nastavnih jedinica, te tako nastaje i 8 baza znanja, s tim da svaka od baza znanja obuhvaća područno znanje jedne od nastavnih jedinica. Za samostalno učenje i rad sa sustavom TEx-Sys potrebno je upoznavanje učenika sa sustavom i njegovim osnovnim principima (formalizacija znanja pomoću semantičkih mreža; semantičke vrste u sustavu TEx-Sys; rad sa sustavom). Budući da je ovo upoznavanje sa sustavom vrlo zahtjevno i pitanje je da li bi ga učenici (a posebno učenici četvrtog razreda osnovne škole) mogli savladati, u ovom diplomskom radu opisana je njegova uporaba u nastavi na način da učitelj koristi multimedijski karakter sustava u poboljšanju nastavnog procesa. Nakon osmišljavanja ovakvog jednog načina primjene sustava TEx-Sys u nastavi trebalo bi pristupiti njegovoj realizaciji, odnosno praktičnoj primjeni, kako bi se utvrdile njegove eventualne prednosti i nedostaci, te reakcije učenika na takvu nastavu.

Baza znanja; Anatomija čovjeka; Četvrti razred osnovne škole; Inteligentni tutorski sustavi; sustav TEx-Sys

nije evidentirano

engleski

A Human Beeing - that's me - Educational Complex Prepaired for Learning and Teaching in the Intelligent Tutoring System

nije evidentirano

Knowledge Base; The Anatomy Human Body; Fourth Grade of Primary School; Intelligent Tutoring Systems; the TEx-Sys systemm

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

16.10.2000.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split

Split

Povezanost rada

Pedagogija