RADNA MEMORIJA I OBRADA JEZIČNIH I NEJEZIČNIH PODRAŽAJA U DJECE S POSEBNIM JEZIČNIM TEŠKOĆAMA (CROSBI ID 38301)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Blaži, Draženka ; Ljubojević, Nataša
hrvatski
RADNA MEMORIJA I OBRADA JEZIČNIH I NEJEZIČNIH PODRAŽAJA U DJECE S POSEBNIM JEZIČNIM TEŠKOĆAMA
Na uzorku od 12 djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) i 12 djece urednog jezično-govornog razvoja (UJR) željelo se ispitati postoji je statistički značajna razlika u jezičnoj obradi i kapacitetu radne memorije između skupina ispitanika s obzirom na jezične i nejezične podražaje primljene auditivnim putem. Željelo se ispitati i postoje li podjednake teškoće u obradi i kapacitetu radne memorije kod djece s PJT s obzirom na jezični i nejezični set varijabli ispitivanja. Kao jezični mjerni instrumenti u istraživanju korišteni su zadatci ponavljanja riječi, logatoma i brojeva, a za ispitivanje kapaciteta radne memorije nejezičnih elemenata korišteni su zadatci ponavljanja ritmova. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika između skupine ispitanika u sposobnostima obrade i kapacitetu radne memorije na svim varijablama te da ispitanici s PJT imaju teškoća u sposobnostima obrade i kapacitetu radne memorije i na jezičnim i na nejezičnim varijablama.
radna memorija, jezična obrada, djeca s posebnim jezičnim teškoćama
nije evidentirano
engleski
Working memory and processing verbal and non-verbal stimulus in children with specific language impairments (SLI)
nije evidentirano
working memory, verbal processing, children with specific language impairments
nije evidentirano
Podaci o prilogu
340-350.
objavljeno
Podaci o knjizi
Proizvodnja i percepcija govora
Mildner, Vesna ; Liker, Marko
Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2010.
978-953-175-351-7