Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 353362)

Ocjenski rad | diplomski rad

Samardžija, Tena Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi / Vlahović-Štetić, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Samardžija, Tena

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi

Cilj istraživanja bio je provjeriti postoje li razlike u uspješnosti brojenja s obzirom na usvojenost "kako brojiti" načela i dob kod djece predškolske dobi, te postoje li razlike u uspješnosti u brojenju i prepoznavanju pogrešaka u brojenju. U istraživanju je sudjelovalo 55 djece, polaznika jednog zagrebačkog dječjeg vrtića, koja su s obzirom na dob bila podijeljena u tri skupine: mlađu (4 godine), srednju (5 godina) i stariju (6 godina). Postupak je obuhvaćao devet zadataka kojima je ispitivano razumijevanje načela smislenog brojenja, odnosno "kako brojiti" načela (Gelman i Meck, 1986): načelo "jedan prema jedan", načelo ordinalnosti te načelo kardinalnosti. Sva djeca su ispitivana na svim zadacima, koji su obuhvaćali zadatke brojenja (proceduralno znanje) i prepoznavanja nepravilnosti brojenja (konceptualno znanje). Pokazalo se da su djeca mlađe skupine manje uspješna u brojenju od djece srednje i starije skupine, dok su djeca srednje i starije skupine bila jednako uspješna. Nadalje, ispitanici su bili značajno uspješniji u zadacima "jedan prema jedan" nego u zadacima kardinalnosti i ordinalnosti, dok između uratka u kardinalnosti i ordinalnosti nije nađena razlika. Što se tiče usporedbe u uspješnosti u prepoznavanju pogrešaka i brojenju, ispitanici su bili uspješniji u prepoznavanju pogrešaka nego u brojenju u zadacima ordinalnosti, podjednako uspješni u prepoznavanju i brojenju u zadacima "jedan prema jedan", dok su u zadacima kardinalnosti bila uspješnija u brojenju nego u prepoznavanju, iz čega slijedi da postavke modela "načelo prije vještina" nisu u potpunosti potvrđene.

brojenje; dob;

nije evidentirano

engleski

Development of some counting principles in preschool children

nije evidentirano

counting; age;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28

02.06.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija