Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 353362)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Samardžija, Tena
Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi
Cilj istraživanja bio je provjeriti postoje li razlike u uspješnosti brojenja s obzirom na usvojenost "kako brojiti" načela i dob kod djece predškolske dobi, te postoje li razlike u uspješnosti u brojenju i prepoznavanju pogrešaka u brojenju. U istraživanju je sudjelovalo 55 djece, polaznika jednog zagrebačkog dječjeg vrtića, koja su s obzirom na dob bila podijeljena u tri skupine: mlađu (4 godine), srednju (5 godina) i stariju (6 godina). Postupak je obuhvaćao devet zadataka kojima je ispitivano razumijevanje načela smislenog brojenja, odnosno "kako brojiti" načela (Gelman i Meck, 1986): načelo "jedan prema jedan", načelo ordinalnosti te načelo kardinalnosti. Sva djeca su ispitivana na svim zadacima, koji su obuhvaćali zadatke brojenja (proceduralno znanje) i prepoznavanja nepravilnosti brojenja (konceptualno znanje). Pokazalo se da su djeca mlađe skupine manje uspješna u brojenju od djece srednje i starije skupine, dok su djeca srednje i starije skupine bila jednako uspješna. Nadalje, ispitanici su bili značajno uspješniji u zadacima "jedan prema jedan" nego u zadacima kardinalnosti i ordinalnosti, dok između uratka u kardinalnosti i ordinalnosti nije nađena razlika. Što se tiče usporedbe u uspješnosti u prepoznavanju pogrešaka i brojenju, ispitanici su bili uspješniji u prepoznavanju pogrešaka nego u brojenju u zadacima ordinalnosti, podjednako uspješni u prepoznavanju i brojenju u zadacima "jedan prema jedan", dok su u zadacima kardinalnosti bila uspješnija u brojenju nego u prepoznavanju, iz čega slijedi da postavke modela "načelo prije vještina" nisu u potpunosti potvrđene.
brojenje; dob;
nije evidentirano
engleski
Development of some counting principles in preschool children
nije evidentirano
counting; age;
nije evidentirano
Podaci o izdanju
28
02.06.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb