Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca (CROSBI ID 548984)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kozina, Mihael ; Rebernjak, Blaž
hrvatski
Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca
Problemni test i IPIP100 ispunjavalo je 240 učenika (125 mladića i 115 djevojaka) prvih i drugih razreda 5. gimnazije u Zagrebu. Provedena je regresijska analiza kojom su predviđane školske ocjene na polugodištu na temelju dimenzija ličnosti, inteligencije, broja izostanaka i spola. Rezultat na Problemnom testu se pokazao kao najbolji prediktor uspjeha, a objašnjenju varijance doprinose i savjesnost, broj izostanaka te spol. Rezultati se u velikoj mjeri slažu sa ranijim nalazima, bolji uspjeh u školi postižu djevojke, sudionici koji imaju viši rezultat na Problemnom testu, skali savjesnosti IPIP-a 100 te oni s manjim brojem izostanaka. Pri generalizaciji dobivenih rezultata valja biti oprezan jer se radi o uzorku učenika koji su selekcionirani po sposobnostima i ranijim postignućima.
Školski uspjeh; osobine ličnosti; inteligencija
nije evidentirano
engleski
Predicting School Achievement from Personality and Ability in High School
nije evidentirano
School achievement; personality traits; ability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
128-128.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-339-5
Podaci o skupu
19.Dani Ramira i Zorana Bujasa
predavanje
22.04.2009-25.04.2009
Zagreb, Hrvatska