Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije (CROSBI ID 549035)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bognar, Ladislav ; Bognar, Branko Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije // Kompetencije i kompetentnost učitelja : zbornik radova, Osijek, 18. i 19. travnja 2007. = Competences and teacher competence : proceedings / Nada Babić (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 421-428

Podaci o odgovornosti

Bognar, Ladislav ; Bognar, Branko

hrvatski

Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije

Fenomen ljudske kreativnosti počeo se temeljitije istraživati u drugoj polovici prošlog stoljeća. Od prvobitnog shvaćanja da su kreativni samo neki odabrani pojedinci, a da većina ljudi tu osobinu ne posjeduje došlo se do shvaćanja da je to jedna od temeljnih ljudskih karakteristika koja se može poticati i odgajati, ali isto tako i potisnuti i onemogućavati. Treffinger i sur. (2002, ) razvrstali su značajke kreativnosti u četiri kategorije: (1) stvaranje ideja za koje je bitno divergentno mišljenje, (2) produbljivanje ideja za koje je karakteristično konvergentno mišljenje, (3) osobine ličnosti kao što su hrabrost i otvorenost za istraživanje novih ideja i (4) uvažavanje vlastite intuicije. Kreativnost učitelja je pretpostavka razvoja kreativnosti učenika. Prema Horng i sur. (2005.) na kreativnost učitelja pored nekih osobnih karakteristika ima utjecaj vlastito djetinjstvo u kojem su odrastali i podrška i poticaji koje su imali prvenstveno od vlastitih roditelja. Pored toga djeluje vlastita posvećenost poslu kojeg obavljaju, intrinzična motivacija koju nalaze u samom vlastitom kreativnom činu, ali i rezultatima koji su vidljivi u oslobađanju učeničke kreativnosti. Način školovanja budućih učitelja bitan je za razvoj kreativnosti učitelja, ali i za njihovo osposobljavanje kako bi i sami mogli koristiti nastavne strategije i oblike koji potiču i omogućavaju kreativno iskazivanje učenika. Budući da sustav školovanja koji su prethodno prošli često nije bio u funkciji razvoja kreativnosti bitno je postupno uvođenje studenata u nastavu koja je bitno drugačija od one na koju su navikli. Pored školovanja možda još i veće značenje ima proces permanentne edukacije učitelja koja ne smije biti autoritarno dociranje i davanje uputa učiteljima nego proces vlastitog promišljanja posla koji obavljaju pri čemu značajan oblik mogu biti zajednice učenja.

Fenomen kreativnosti ; kreativnost učitelja ; kreativnost učenika ; poticanje kreativnosti ; zajednice učenja

nije evidentirano

engleski

Teacher's creativity as Key competence of teacher profession

nije evidentirano

Human creativity ; teachers’ creativity ; students’ creativity ; creative teaching ; learning community.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

421-428.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nada Babić

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-11-3

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni kolokvij Kompetencije i kompetentnost učitelja (2007 ; Osijek)

predavanje

01.01.2007-01.01.2007

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija