Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika? (CROSBI ID 549137)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Trako, Tijana Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika? // 8. lošinjski dani bioetike / Jurić, Hrvoje (ur.). Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2009. str. 138-139

Podaci o odgovornosti

Trako, Tijana

hrvatski

Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?

Rad se bavi pitanjem nastave Etike okoliša u visokom obrazovanju. U kontekstu bioetičke tematike, interes za uvođenjem kolegija Etike okoliša u posljednjih nekoliko godina raste u svijetu, kao i broj studenata/ica koji ih upisuju. Ovo nije iznenađujuće s obzirom ne samo na rastuće ekološke probleme s kojima smo suočeni, već i na povećani interes raznih područja odlučivanja (politike, ekonomije), ali i medija, za ekološke probleme i njihova moguća rješenja. Uzimajući u obzir razloge uvođenja kolegija ove i slične tematike te motivaciju studenata/ica koji ih upisuju, pitanje koje se nameće je dvojakost ciljeva nastave etike okoliša: (1) treba li nastava biti objektivno iznošenje različitih teorijskih pristupa, teoretičara, njihovih argumenata, kritika i odgovora na kritike, odnosno objektivnih činjenica, nakon čega studentima/icama treba prepustiti formiranje vlastitog opredjeljenja ; ili (2) nastava treba zastupati primijenjenu etiku, odnosno praktično moralno djelovanje u čovjekovu odnosu prema okolišu i životu, te razvijati poštovanje i odgovornost studenata/ica prema susvijetu. Clare Palmer, koja se sa svojim suradnicima bavi ovom tematikom, naziva ova dva pristupa "pure intellectualist" (čisti intelektualni pristup) i "ethical advocacy" (zagovaranje etičnosti). Rad iznosi pregled značajnijih autora/profesora koji razmatraju prednosti i nedostatke oba navedena pristupa, te se bavi zadacima i ciljevima nastave Etike okoliša u Hrvatskoj. Na temelju iznesenih argumenata autorica argumentirano prihvaća "čisti intelektualni pristup" u nastavi Etike okoliša.

etika okoliša; visokoškolsko obrazovanje;

nije evidentirano

engleski

Teaching Environmental Ethics in Higher Education. Theoretical Approach or Applied Ethics?

nije evidentirano

environmental ethics; higher education;

nije evidentirano

Podaci o prilogu

138-139.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

8. lošinjski dani bioetike

Jurić, Hrvoje

Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo

978-953-164-137-4

Podaci o skupu

8. Lošinjski dani bioetike: Integrativna bioetika i nova epoha

predavanje

18.05.2009-20.05.2009

Mali Lošinj, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija