Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nekonvencionalne oblike pouka (CROSBI ID 38388)

Prilog u knjizi | stručni rad

Požgaj Hadži, Vesna ; Benjak, Mirjana Nekonvencionalne oblike pouka // Skripta 3 : Zbornik za učitelje slovenščine kot drugega/tujega jezika / / Bešter, Marja (ur.). Ljubljana: Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko Univerze v Ljubljani, 1999. str. 79-90

Podaci o odgovornosti

Požgaj Hadži, Vesna ; Benjak, Mirjana

slovenski

Nekonvencionalne oblike pouka

Rad uspostavlja novi termin – nekonvencionalni oblik nastave. On je, prije svega, nekonvencionalan po cilju (namjeni) i organizaciji. On je to prvenstveno po svom cilju (svrsi) i po organizaciji. Cilj mu možemo odrediti u smislu unapređivanja učenikove stvaralačke ličnosti. Stvaralačka ličnost (kreativan pojedinac), kako ju definiraju noviji istraživački projekti, odlikuje se specifičnim osobinama koje joj omogućuju stvaranje proizvoda od šireg društvenog značenja. To se stvaranje mora odvijati u odgovarajućim okolnostima, tj. moraju postojati povoljni stvaralački uvjeti za njegovo provođenje. U srednjoj školi (gimnaziji) te su okolnosti, zbog objektivnih, (satnica, raspored sati i sl.), a često i zbog subjektivnih razloga (nezainteresiranost učitelja i sl.), daleko od zadovoljavajućih. Događa se tako da se specifične stvaralačke osobine (crte) učenikove ličnosti (čiji su parametri: samostalnost, spontanost, prirodnost, originalnost, osobnost) u srednjoškolskom odgojno-obrazovnom procesu zanemaruju, što dovodi do "okoštavanja" školskog sustava. Svrha je nekonvencionalnih oblika nastave uspostaviti, u promišljenom i domišljenom sustavu, uvjete za razvijanje stvaralačke djelatnosti učenika, predložiti načine, metode i sredstva za njegovo odvijanje u okolnostima i prostorima koji nisu uobičajeni. Specifičnost nekonvencionalnih oblika nastave ogleda se, osim po ciljevima i svrsi, i u organizacijskim osobinama. Dozvoli li se učenicima da postanu aktivni sudionici u odlučivanju teme i mjesta izvođenja nastave, tada ćemo ustanoviti da su njihove želje i zahtjevi često vezani uz teme o kojima nisu dovoljno saznali u školi i uz prostore udaljene od školske zgrade. Dodamo li tome zahtjev za sudjelovanjem učenika - na razini razreda - u smislu preuzimanja aktivne uloge u planiranju određenih aktivnosti, tada se približavamo onim oblicima nastave koje smo nazvali nekonvencionalnim. Kao primjer jedne od mogućnosti organiziranja i izvođenja nekonvencionalnog oblika nastave, u radu su predstavljeni a) prikaz projekta "Sveti Petar u Šumi - baština koju valja upoznati i sačuvati", što smo ga realizirali šk. g. 1993/94. s učenicima III. razreda matematičke gimnazije Srednje škole "Vladimir Gortan" iz Buja i b) stručna ekskurzija &laquo ; Putovima glagoljaša po Istri&raquo ; na koju smo poveli studente ljubljanske slavistike u ljetnom semestru 1996/97.

nekonvencionalni oblik nastave, stvaralačka ličnost učenika, načini, metode, sredstva

nije evidentirano

engleski

Nekonvencionalne oblike pouka

nije evidentirano

nekonvencionalni oblik nastave, stvaralačka ličnost učenika, načini, metode, sredstva

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-90.

objavljeno

Podaci o knjizi

Skripta 3 : Zbornik za učitelje slovenščine kot drugega/tujega jezika /

Bešter, Marja

Ljubljana: Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko Univerze v Ljubljani

1999.

961-227-005-9

Povezanost rada

Filologija